Toyota a pornit inca din 1997 pe drumul electrificarii masinilor, iar azi are in plan sa dezvolte cea mai mare gama de vehicule electrificate, cu peste 40 de masini noi sau actualizate lansate pana in 2025. Odata ajuns pe pagina Toyota in zona gamei de masini electrificate, un posibil cumparator are o lista lunga de posibilitati foarte bune dintre care sa aleaga, asa ca e bine ca decizia de achizitie sa se bazeze pe cateva criterii pragmatice.
Atat masinile electrice cat si cele hibride sunt din ce in ce mai accesibile ca pret si ca timp de livrare, deci vor trebui sa primeze criterii legate de eficienta si mod de utilizare.
O masina electrica este potrivita pentru soferul urban care poate parca autovehiculul la loc ferit si are constant acces la o retea bine dezvoltata de statii de incarcare. O masina electrica este cea mai buna optiune ca intretinere, ca eficienta, ca nivel de poluare fonica si din multe alte puncte de vedere. Ea reprezinta viitorul inevitabil al deplasarii pe carosabil fara daune aduse mediului inconjurator.
O masina hibrida, pe de alta parte, este solutia soferului pragmatic din ziua de azi, care momentan nu se poate distanta complet de propulsia cu energie termica. Emisiile daunatoare pentru mediu nu sunt eliminate complet, dar sunt mult mai reduse decat in cazul unei masini cu propulsie traditionala. Fara a sacrifica autonomia, deci, o masina hibrid reduce consumul de combustibil si optimizeaza resursele folosite in deplasare, cu un puternic accent pus pe protectia mediului.