1. Toyota Electrificata
  2. Hidrogen
  3. Electromobilitatea cu pile de combustie cu hidrogen
Ai nevoie de informatii suplimentare?
Browser-ul nu este suportat
Din pacate, browser-ul folosit nu este compatibil cu website-ul nostru. Te rugam incearca sa accesezi website-ul dintr-un alt browser precum Edge, Chrome, Firefox sau Safari.

Electromobilitate cu pile de combustie cu hidrogen

Experienta acumulata in 30 de ani de dezvoltare a pilelor de combustie cu hidrogen plaseaza Toyota intr-o pozitie privilegiata care permite extinderea aplicatiilor acestei tehnologii cu emisii zero de la mobilitatea electrica individuala la transportul public urban.

Aflata deja la a doua generatie, tehnologia Toyota Fuel Cell System implementata pe modelul Mirai demonstreaza viabilitatea solutiei cu pile de combustie alimentate cu hidrogen si progresul inregistrat de acest concept tehnologic dezvoltat incepand din 1992.

Sistemul avansat de propulsie pe baza de hidrogen face accesibil un proces sofisticat de producere a electricitatii, oferind utilizatorului obisnuit autonomia si utilitatea unui vehicul cu motor termic, dar fara emisii poluante. In acest sens, Mirai – cuvantul inseamna „viitor” in japoneza – deschide noi oportunitati pentru mobilitatea sustenabila pe termen lung. 

Cum functioneaza?

In versiunea actuala, sub forma conventionala a unei masini de familie cu autonomie de circa 700 km, care poate fi alimentata cu hidrogen in mai putin de cinci minute, Mirai adaposteste sub capota o unitate cu 330 de pile de combustie care converteste in electricitate energia chimica a hidrogenului in interactiune cu oxigenul din aer. Procesul controlat este alimentat cu hidrogenul stocat in trei rezervoare (capacitate totala de 142,2 litri) si pune in miscare un motor electric (180 CP), iar surplusul de electricitate (inclusiv din franarea regenerativa) este recuperat de o baterie cu litiu. Singurul produs rezidual al acestei scheme de functionare este apa.
Afla mai multe despre hidrogen

Resurse pentru viitor

Conform unei definitii intuitive, hidrogenul este cel mai usor si mai abundent element chimic din univers, ceea ce ii confera rolul de vector energetic esential pentru mobilitatea viitorului. In afara de argumentul legat de emisii reduse sau de functionarea silentioasa a pilelor de combustie, adoptarea hidrogenului ca resursa de mobilitate sporeste nivelul securitatii energetice, un aspect strategic tot mai important la nivel global.

Una dintre provocarile care genereaza retineri in adoptarea pe scara larga a hidrogenului se concentreaza pe resursele energetice implicate in procesarea sa, dar angajamentul Toyota in domeniu exploreaza mijloace alternative de extragere, folosind de exemplu energia geotermala sau valorificand prin tehnologii avansate apele reziduale. In plus, investitia constanta in produse comerciale precum Mirai sau in proiecte-pilot de utilizare a pilelor de combustie cu hidrogen, cum este initiativa inaugurata recent in India de Toyota in colaborare cu International Center for Automotive Technology, reprezinta fundatia necesara pentru identificarea unor solutii adecvate pentru a face din hidrogen o resursa eficienta din toate punctele de vedere.

De ce hidrogen?

Valoarea experientei

Impactul eforturilor depuse de Toyota in directia pilelor de combustie cu hidrogen este vizibil si in decizia de a lansa autobuzele cu emisii zero fabricate in Portugalia de CaetanoBus sub umbrela marcilor ambelor companii. Gama include autobuzul electric cu baterii e.City Gold si cel cu pile de combustie cu hidrogen H2.City Gold, care se bazeaza pe tehnologiile alternative dezvoltate de Toyota pentru Mirai, adaptate in acest caz pentru aplicatii sustenabile in transportul public urban.

Cu o autonomie de 400 km si o perioada de incarcare a celor cinci rezervoare de hidrogen in mai putin de 9 minute, H2.City Gold integreaza pe plafon solutia de propulsie perfectionata pe Mirai, oferind operatorilor de transport public o alternativa ecologica fara compromisuri pentru autobuzele cu motoare termice. 

Toyota si CaetanoBus si-au unit eforturile in segmentul autobuzelor cu emisii zero pe baza unui acord incheiat in 2018, iar colaborarea lor apropiata a motivat in 2020 implicarea directa a Toyota in actionariatul producatorului portughez, fructificand astfel complementaritatea capabilitatilor celor doua companii. 

Descopera inovatia

Viitorul construit acum

Investitiile constante si consistente in dezvoltarea unor tehnologii avansate pe baza de hidrogen consolideaza pentru Toyota pozitia de lider in domeniu, cu beneficii care depasesc granitele producerii unui anumit tip de vehicul. Un exemplu ilustrativ este oferit de conceptul modular de stocare a hidrogenului prezentat la Tokyo, in cadrul FC Expo, evenimentul international dedicat hidrogenului, pilelor de combustie si tehnologiilor asociate.

Modulele de stocare propuse de Toyota reprezinta un potential raspuns utilizatorii industriali confruntati cu procese indelungate si costisitoare de omologare a capacitatilor de stocare a hidrogenului construite cu diverse specificatii. O structura modulara de inmagazinare a hidrogenului ar sustine autorizarea rapida a facilitatilor si ar garanta costuri scalabile care sa incurajeze adoptarea hidrogenului in diverse aplicatii.

Mai mult decat atat, hidrogenul face parte din panoplia de resurse energetice cu care Toyota intentioneaza sa isi atinga obiectivele stategiei pentru mobilitate durabila. Tinta ambitioasa a companiei este ca pana in 2050 emisiile de CO2 ale autovehiculelor aflate in functiune sa fie reduse cu 90%, raportat la nivelurile din 2010.   

Afla mai multe despre societatea bazata pe hidrogen