Browser-ul nu este suportat
Din pacate, browser-ul folosit nu este compatibil cu website-ul nostru. Te rugam incearca sa accesezi website-ul dintr-un alt browser precum Edge, Chrome, Firefox sau Safari.

Victorie Pentru Toyota

In raliul suediei

Pentru prima data din 1999, Toyota a castigat o etapa a World Rally Championship, o realizare majora pentru noul Yaris WRC, aflat abia la a doua participare in aceasta competitie.

Dupa impresionantul debut de la Raliul Monte-Carlo, echipa TOYOTA GAZOO Racing World Rally si-a revendicat fara drept de apel o victorie in inghetata Suedie. Responsabili pentru acest prim succes au fost pilotul Jari-Matti Latvala si co-pilotul Miika Anttila.

O VICTORIE EMOTIONANTA

Jari-Matti Latvala a preluat conducerea, dupa ce liderul anterior al cursei a avut un incident legat de o problema la directie in super-speciala de sambata a etapei. Incepand cu ziua a treia, cu un avans de doar 3.8 secunde si o victorie la orizont, Latvala si-a demonstrat spiritul competitiv, situandu-se sambata pe primul loc in toate cele trei stage-uri, extinzandu-si avantajul in competitie si asigurandu-si o victorie plina de emotie.

In masina numarul doi a echipei, Juho Hänninen a avut o ultima zi de competitie fara probleme, adaugand puncte la scorul general al producatorului si plasand TOYOTA GAZOO Racing pe locul doi in topul constructorilor, in timp ce Latvala conduce in cel al pilotilor.

  •  

    Dupa cursa, presedintele Akio Toyoda, a declarat: “Este un sentiment minunat sa castigi o etapa de World Rally Championship dupa o pauza de 17 ani. Am asteptat dintotdeauna acest moment, dar nu mi-am imaginat ca va veni atat de curand. Transmit multumiri fiecarui membru al echipei in parte, dar si fanilor care au asteptat reintoarcerea noastra si ne-au impartasit bucuria. 

    As dori sa va impartasesc o discutie pe care am avut-o cu Tommi si Jari-Matti inainte de startul in Raliul Suediei, referitoare la felul in care un pilot comunica cu masina. Jari-Matti spunea ca el comunica prin 

  •  

    intermediul dragostei, pe care si-o manifesta si prin grija cu care conduce. Tommi marturisea ca el intelege foarte bine modul in care poate obtine o viteza mai buna pentru ca iubeste masinile. 

    Cuvintele lor, pline de dragoste pentru masini, m-au emotionat, pentru ca si eu simt la fel. Asa ca dorinta mea pentru noi toti este sa ne bucuram in continuare de acest sentiment si sa imbratisam cu drag provocarea de a face din Yaris o masina din ce in ce mai buna.”

CUM SA PREVEZI NEPREVAZUTUL

Cvadruplu campion mondial si coordonator al echipei, Tommi Mäkinen, a remarcat: “Este greu sa gasesc cuvinte pentru a descrie ce simt acum: ce simtim cu totii. Monte-Carlo a reprezentat un rezultat neasteptat, dar ce s-a intamplat acum este peste asteptari. Bineinteles, am avut si noroc, dar in acelasi timp datoram aceasta victorie intr-o mare masura talentului lui Jari-Matti si muncii intregii echipe, munca ce s-a desfasurat in Finlanda, Germania si Japonia.

Este un sentiment incredibil si doresc sa multumesc tuturor celor care au facut posibila aceasta victorie: in mod special presedintelui nostru, domnului Toyoda, pentru increderea sa in noi, dar si lui Jari-Matti, Miika, Juho si Kaj. Aceasta este o zi speciala de care toti ne vom aminti o lunga perioada de acum inainte, dar in acelasi timp ramanem cu picioarele pe pamant si vom continua sa muncim la fel de mult ca si pana acum.”

  •  

    Pilotului castigator, Jari-Matti, i-a fost cedat rolul de a sumariza atmosfera din echipa dupa un sfarsit de saptamana memorabil, iar acesta a concluzionat: “Sunt foarte, foarte fericit. Ca o echipa noua si o masina noua sa castige o cursa de raliu la a doua participare: chiar nu am cuvinte.Cred ca astazi am facut cea mai buna cursa de power stage din cariera mea. Mii de multumiri intregii echipe. 

  •  

    Acum suntem super-motivati sa continuam in acelasi fel: abia astept sa ajung in Mexic. Este fantastic sa castigi, dar in acelasi timp imi pare rau pentru Thierry Neuville, care a pierdut ieri conducerea in super speciala. M-am aflat si eu in situatii similare in trecut , deci inteleg foarte bine cum se simte acum. Stim ca am avut noroc, deci trebuie sa ne imbunatatim in continuare performanta si sa muncim pentru a ne indeplini obiectivele.”

Runda a treia din World Rally Championship va avea loc in perioada 9-12 martie. Este primul eveniment al anului care implica suprafete cu pietris si primul care va avea loc la temperaturi si altitudine inalte, ceea se poate traduce in dificultati in alimentarea cu oxigen a motoarelor si in disconfort termic resimtit de piloti. Rezultatul: o noua oportunitate pentru echipa de raliu TOYOTA GAZOO Racing de a forta limitele spre mai bine!