TOYOTA ADUCE TNGA IN CADRUL MASINILOR MICI
Dezvoltarea de noi platforme de catre Toyota in cadrul filozofiei Toyota New Global Architecture (TNGA) a oferit o schimbare de directie in conducerea, manevrarea si designul unei serii de modele noi.
Proiectata prima, platforma GA-C pentru autoturisme de dimensiuni medii, reprezinta baza pentru inovatiile in comportamentul dinamic si atractivitatea modelelor Prius, Toyota C-HR si a noii Corolla. In mod similar, filozofia TNGA si-a demonstrat capacitatea pentru sedan-uri si SUV-uri mai mari, platforma GA-K stand la baza noului Camry si a noului RAV4.
Acum, Toyota se pregateste sa aplice filozofia si tehnologia TNGA pentru a eleva designul si performantele dinamice ale masinilor sale mici odata cu debutul platformei GA-B..
Conducere sigura si naturala
Ca si platformele GA-C si GA-K, noua platforma GA-B este proiectata pentru a oferi o dinamica sigura si naturala. Acest lucru este realizat printr-o serie de tehnici. In primul rand, platforma ofera tehnologii avansate de imbinare care contribuie la niveluri ridicate de rigiditate a caroserieii, mentinand in acelasi timp atentia asupra greutatii si costului.
In al doilea rand, suspensia frontala a structurii MacPherson prezinta amortizoare cu frecare redusa si o varietate de tipuri de arcuri. Suspensia spate poate fi specificata fie ca punte torsionabila fie de tip multi-link, in functie de caracterul si tipul vehiculului.
In ultimul rand, nu in cel din urma, platforma GA-B pozitioneaza si scaunul soferului jos si inapoi spre centrul masinii, contribuind la reducerea centrului de greutate al vehiculului. Acest lucru creeaza, de asemenea, o pozitie de conducere antrenanta, cu un volan care poate fi fixat aproape de sofer, intr-un unghi optimizat.
Utilizare inteligenta a spatiului si libertate de proiectare
Noua platforma GA-B a fost, de asemenea, proiectata pentru a maximiza spatiul interior prin abordarea volumetrica inteligenta, care ofera un interior spatios si confortabil. Filozofia TNGA pozitioneaza componente care nu sunt vizibile astfel incat proiectarea vehiculului in zonele cheie. Drept urmare, proiectantii de vehicule vor avea libertatea de a oferi fiecarui nou model GA-B un aspect vizual special si individual, cu o pozitie joasa si proportii atragatoare.
In plus, punctele dure din partea superioara a caroseriei si zona bazinului soferului sunt pozitionate jos, pentru a oferi designerilor o libertate suplimentara de a crea vehicule cu o inaltime mica si o amprenta larga. Aceasta aparitie atragatoare este generata de pozitionarea rotilor la colturile platformei, cu scurtarea accentuata a consolelor, iar combinatia dintre o arhitectura cu ampatament lung si o abordare inteligenta a asamblarii asigura ca spatiul interior nu sufera compromisuri in ciuda unor dimensiuni exterioare compacte.
Sistem modular
Noua platforma GA-B ofera o mare modularitate, cu o varietate de lungimi ale ampatamentului, inaltimi ale vehiculului si latimil ale ecartamentului, permitand proiectantilor si inginerilor sa creeze vehicule cu design atractiv de diferite dimensiuni si pentru diferite tipuri de caroserie.