Browser-ul nu este suportat
Din pacate, browser-ul folosit nu este compatibil cu website-ul nostru. Te rugam incearca sa accesezi website-ul dintr-un alt browser precum Edge, Chrome, Firefox sau Safari.

Autovehicule electrice cu pile de combustie pe hidrogen

Aflati mai multe despre tehnologia noastra de alimentare cu hidrogen, cu zero emisii.

Mirai este aici si reprezinta inceputul unei noi ere de mobilitate pe baza de hidrogen, cu zero emisii. Numele Mirai inseamna „viitor” in japoneza, dar stim ca, pentru ca tehnologia noastra Toyota Fuel Cell System sa aiba succes, trebuie sa o facem accesibila si atractiva pentru oamenii de astazi. Modelul Mirai are un sistem de propulsie extrem de avansat si foloseste un nou tip de combustibil, dar este si un sedan obisnuit de dimensiune medie, cu patru usi, la fel de practic, sigur si usor de condus ca o masina de familie cu propulsie conventionala.

Cu un rezervor plin de hidrogen, va merge la fel de mult ca o masina pe benzina de dimensiuni similare, iar alimentarea cu combustibil a unui rezervor gol dureaza intre trei si cinci minute. Avantajele sunt conducerea silentioasa, lina, performanta puternica si fara emisii poluante in afara de vapori de apa.

Cum functioneaza

 

Tehnologia Toyota Fuel Cell System folosita in modelul Mirai produce electricitate printr-o reactie intre hidrogen si oxigen.

Alimentati cu hidrogen, la fel cum alimentati cu benzina sau motorina de la o benzinarie. Combustibilul este stocat in rezervoare de inalta presiune si introdus intr-o pila de combustie, unde hidrogenul si oxigenul reactioneaza unul cu celelalt generand electricitate.

Ca si in cazul unui autovehicul hibrid, electricitatea stocata in baterie este utilizata pantrua a antrena motorul electric. Ulterior, energia este captata intr-o baterie de fiecare data cand masina franeaza sau incetineste, ceea ce contribuie la o economie de combustibil si mai buna.

Deceniile de cercetare si dezvoltare a tehnologiei de propulsie hibrida ne-au ajutat sa fim primii din lume care au realizat un sistem cu o densitate de putere de 3,1 kW pe litru.

Hidrogenul poate fi produs practic din orice

Hidrogenul nu este o sursa noua de energie. A fost utilizat pe scara larga de mai bine de un secol si este acum recunoscut ca sursa de energie viabila pentru autovehicule, cu potentialul de a elimina emisiile de carbon si de a reduce dependenta de rezervele mondiale tot mai reduse de combustibili pe baza de petrol.

Hidrogenul (H) exista pretutindeni in jurul nostru. Este cel mai frecvent atom din univers. Totusi, se gaseste intotdeauna legat de alte elemente, cum ar fi oxigenul din apa (H2O).Asta inseamna ca, pentru a produce hidrogen H2 pur, trebuie sa gasim modalitati de a-l izola. Exista o multime de resurse naturale pe care le putem folosi pentru a face acest lucru, inclusiv utilizarea energiei regenerabile, cum ar fi energia eoliana si solara.

Construirea unei societati bazate pe hidrogen

 

Credem ca exista beneficii de mediu si sociale semnificative care trebuie asigurate prin construirea unei viitoare societati bazate pe utilizarea hidrogenului fara CO2 si a surselor de energie regenerabila. Aceasta este o parte importanta a Viziunii noastre de Mediu 2050 si a dorintei noastre de a crea o armonie reala intre societate si natura.

Hidrogenul este un mijloc curat, eficient de producere a energiei electrice, care nu este vulnerabil in ce priveste fluctuatiile aprovizionarii. Pe langa faptul ca nu genereaza emisii de CO2 atunci cand este utilizat, combustibilul pe baza de hidrogen are si o densitate de energie mai mare decat bateriile electrice si este usor de transportat si depozitat. Poate fi folosit nu numai pentru alimentarea autovehiculelor – nu doar pentru masini private, ci si pentru autobuze, taxiuri, motostivuitoare si altele – ci si pentru locuinte.

Stiati ca un autovehicul Mirai ar putea alimenta o locuinta medie timp de pana la o saptamana in caz de urgenta (in Japonia si SUA)?

Doua decenii de cercetare in tehnologie

Credem ca sistemul de pile de combustie cu hidrogen reprezinta o descoperire tehnologica care are potentialul de a oferi mobilitate sustenabila, cu zero emisii, ca parte a unei societati cu emisii scazute de carbon.

Ne-am inceput cercetarea si programul de testare cu 20 de ani in urma. Aproximativ in acelasi timp, am inceput sa lucram la modelul Prius si avem increderea ca am reusit sa utilizam beneficiile pe care le poate oferi hidrogenul intr-un vehicul care satisface nevoile clientilor de astazi. In acelasi timp, abordam preocuparile viitoare cu privire la calitatea aerului si sustenabilitate.