Ai nevoie de informatii suplimentare?
Browser-ul nu este suportat
Din pacate, browser-ul folosit nu este compatibil cu website-ul nostru. Te rugam incearca sa accesezi website-ul dintr-un alt browser precum Edge, Chrome, Firefox sau Safari.

Traseul catre un viitor fara emisii CO2

Cu o experienta indelungata in dezvoltarea de solutii alternative de propulsie si rezultate substantiale in reducerea emisiilor poluante din activitatile industriale, Toyota se afla in avangarda eforturilor globale care au ca tinta neutralitatea climatica.

Contributia Toyota la reducerea emisiilor CO2

Dintre cele sase mari obiective strategice asumate de Toyota pentru orizontul 2050, trei urmaresc in mod activ decarbonizarea produselor si activitatilor companiei: provocarea Masini noi cu zero emisii CO2 tinteste reducerea emisiilor de bioxid de carbon ale tuturor vehiculelor Toyota cu peste 90% pana in 2050, comparativ cu nivelul din 2010; aceste masini vor avea Zero emisii CO2 pe toata durata de viata, din faza de productie pana la procesul de reciclare si eliminare de la sfarsitul ciclului de utilizare; de asemenea, productia masinilor va avea loc in Fabrici cu zero emisii CO2, gratie unor tehnologii avansate si trecerii la surse de energie sustenabile.

Toyota isi pune in aplicare planul prin intermediul unei abordari cuprinzatoare, cu etape intermediare, cu actualizarea permanenta a performantelor atinse si revizuirea in consecinta a parcursului de urmat, cu strategii flexibile si realiste in configurarea gamei de produse.

Un exemplu ilustrativ pentru dinamismul acestui plan este oferit de tintele atribuite pragului intermediar fixat in anul 2030: cele mai recente estimari ale companiei arata ca vanzarile anuale ale modelelor electrificate Toyota vor urca la 8 milioane de unitati la sfarsitul decadei, fata de 5,5 milioane cat era valoarea initiala, iar dintre acestea 2 milioane vor fi masini noi cu emisii zero (vehicule electrice cu baterie si cu pile de combustie cu hidrogen), dublu fata de prognozarile facute anterior.

Mai mult decat atat, intaietatea Toyota in comercializarea de vehicule hibride inca din 1997, cand a fost lansat Prius, primul model hibrid de serie din lume, garanteaza o cunoastere aprofundata a impactului generat de acest tip de propulsie alternativa asupra mediului inconjurator. 

Conform datelor Toyota, trei vehicule hibride au in practica acelasi efect asupra reducerii emisiilor CO2 precum un vehicul pur electric cu baterie. Drept urmare, cele 18,1 milioane de modele hibrid comercializate pana in 2021 de Toyota echivaleaza cu aproximativ 5,5 milioane de vehicule electrice in ceea ce priveste efectul de reducere a emisiilor CO2.

Insa mai exista o nuanta: volumul de baterii instalate de Toyota in toate modelele hibrid comercializate in ultimii 25 de ani este egal cu cel necesar pentru circa 260.000 de vehicule pur electrice cu baterie. Aceasta inseamna ca bateriile care ar fi echipat altfel in jur de 260.000 de exemplare electrice au fost utilizate in mod inteligent de Toyota pentru a obtine efectul generat de 5,5 milioane de masini pur electrice in reducerea emisiilor CO2.        

Viziunea Toyota

Vezi care este viziunea Toyota dincolo de eliminarea completa a emisiilor CO2
Afla mai multe

Performante la zi

Anul 2021 a reprezentat un prag important pe traseul catre atingerea obiectivelor Provocarii Toyota 2050, marcand progresele inregistrate in ultimii cinci ani. Astfel, in directia Masini noi cu zero emisii CO2, Toyota a reusit sa reduca media emisiilor globale de CO2 ale masinilor noi din portofoliul sau cu 23% fata de nivelurile din 2010, conform raportului de sustenabilitate al companiei.

Rezultatul a fost posibil prin optimizarile si inovatiile tehnice adoptate, dar si prin largirea gamei de vehicule. Optiunea unui sistem electrificat de propulsie este acum disponibila pentru 56 de modele. Impulsul in directia electrificarii este reflectat si de depasirea cu aproape 2 milioane de unitati a pragului de 15 milioane de modele electrificate comercializate in total de Toyota, obiectiv fixat pentru 2020 (vanzarile globale au urcat pana in 2021 la 16,98 milioane de vehicule electrificate, iar la sfarsitul lunii februarie 2022 au insumat 20 de milioane de unitati).

In vederea dezvoltarii masinilor cu Zero emisii CO2 pe toata durata de viata, Toyota a efectuat o analiza a ciclului complet de produs pentru aproape trei sferturi din portofoliul de modele noi si revizuite din Japonia, reusind sa atinga niveluri ale emisiilor CO2 comparabile sau mai reduse decat cele ale modelelor de referinta. Pentru versiunea hibrid a lui Yaris Cross, de pilda, emisiile de CO2 sunt mai mici cu 16% decat ale competitorilor din acelasi segment.

Pe langa optimizarile aduse lantului logistic care au asigurat reduceri semnificative ale emisiilor de bioxid de carbon, toate centrele de cercetare/dezvoltare din Japonia au utilizat exclusiv energie regenerabila pentru activitatile lor. 

O singura destinatie, mai multe trasee

Toyota se afla in pozitia privilegiata de a face distinctia intre vehiculele pur electrice cu baterie (BEV) si cele cu pila de combustie cu hidrogen (FCEV), avand in gama ambele solutii de propulsie cu zero emisii CO2. Dar asta nu inseamna ca expansiunea anuntata in zona electricelor cu baterie se va baza pe o abordare unica. Dimpotriva.

Dupa 25 de ani de la lansarea Prius, experienta Toyota identifica nuante extrem de rafinate in procesul de dezvoltare a modelelor cu propulsie alternativa. In timp ce configuratiile hibride favorizeaza bateriile nichel-metal hidrid, care pot sa asigure impulsul instantaneu de energie, arhitectura Plug-in Hybrid (PHEV) si electricele BEV au nevoie de anduranta in exploatarea bateriilor, drept urmare se orienteaza catre solutia litiu-ion. Toyota are in dezvoltare diverse tehnologii, inclusiv baterii solid-state, gratie eforturilor facute in cadrul Diviziei de Cercetare Baterii, infiintata in 2008. 

Varietatea solutiilor tehnice implementate de Toyota permite ajustarea sensibila la specificul pietelor, la normele aplicabile si profilul clientilor. In zone cu o rata redusa de penetrare a statiilor electrice de alimentare, de exemplu, un model hibrid este mai potrivit decat un BEV, la fel cum atentia tot mai mare acordata la nivel european mobilitatii cu hidrogen poate sustine cresterea semnificativa a vanzarilor de masini cu pile de combustie.  

In acest context, obiectivele intermediare ale Provocarii Toyota 2050 raman intr-o gama realista, incercand sa cuprinda cat mai multe dintre variabilele care contureaza viitorul pe termen mediu si lung. 

Pentru anul 2030, Toyota isi propune sa reduca media emisiilor de CO2 a vehiculelor noi (in regim „de la rezervor la roata”, exclusiv in timpul rularii masinii) cu cel putin 35%, raportat la nivelurile anului 2010. In ceea ce priveste emisiile CO2 de-a lungul intregului ciclu de viata, valoarea acestui indicator ar trebui sa scada cu cel putin 25% raportat la nivelul din 2013 cu ajutorul tuturor partenerilor implicati, de la furnizori pana la dezvoltatorii de infrastructura. De asemenea, emisiile bioxid de carbon ale fabricilor Toyota la nivel global ar trebui sa se contracteze cu 35%, raportat tot la 2013. 

Indeplinirea acestor obiective ar sustine o performanta deja remarcabila atinsa de gama Toyota, care a reusit pana acum cu ajutorul modelelor electrificate sa impiedice eliberarea in atmosfera a unei cantitati de CO2 estimata la 160 milioane de tone. 

Toyota Electrificata

Full-hybrid, Full-electric, Plug-In Hybrid, Hidrogen – Toyota le are pe toate. Le poti descoperi aici.
Afla mai multe