Browser-ul nu este suportat
Din pacate, browser-ul folosit nu este compatibil cu website-ul nostru. Te rugam incearca sa accesezi website-ul dintr-un alt browser precum Edge, Chrome, Firefox sau Safari.

Planul nostru privind tehnologia bateriilor menit sa schimbe viitorul automobilelor

Noi baterii avansate ce depasesc nevoile si asteptarile diversificate ale clientilor nostri
21/09/2023
Noua noastra generatie de autovehicule electrice cu baterii de ultima generatie (BEV) va incepe productia in 2026, asa cum am anuntat cu ocazia lansarii fabricii noastre de BEV. Alimentate de o gama de noi baterii avansate pentru a atrage o gama mai larga de clienti, aceste autovehicule vor fi construite si proiectate diferit.
  • Masini construite pentru a satisface nevoile tuturor

    In cadrul unui atelier tehnic recent, cu tema „Sa schimbam viitorul masinilor”, Takero Kato, presedintele fabricii BEV de la Toyota, a anuntat ca in 2026 va intra pe piata noua generatie de vehicule electrice cu baterie, asteptandu-se ca 1,7 milioane din cele 3,5 milioane de BEV-uri care vor fi vandute pana in 2030 sa fie modele de generatie urmatoare. O gama larga de tehnologii de baterii va fi esentiala pentru a atrage vehiculele electrice cu baterie catre o gama mai mare de clienti si pentru a satisface nevoile diversificate ale societatii. 

„Vom avea nevoie de diverse optiuni pentru baterii, la fel cum avem diferite variante de motoare. Este important sa oferim solutii de baterii compatibile cu o varietate de modele si de nevoi ale clientilor”
A declarat presedintele BEV Factory, Takero Kato.
  • Imbunatatirea performantelor bateriei

    Bateriile cu electroliti lichizi reprezinta in prezent tehnologia de baza pentru vehiculele electrice cu baterie. Pentru a imbunatati densitatea energetica, competitivitatea costurilor si viteza de incarcare a bateriilor noastre, dezvoltam trei tehnologii principale pe care le-am clasificat sub numele de „Performanta”, „Popularizare” si „Performanta ridicata”. Cu bateria litiu-ion „Performanta”, ne propunem sa crestem autonomia autovehiculelor noastre electrice cu baterie la peste 800 km, in combinatie cu aerodinamica si greutatea redusa a autovehiculului. Incarcarea acestei baterii va dura 20 de minute sau mai putin1 si se asteapta o reducere a costurilor cu 20%2.

  • O gama larga de optiuni de baterii

    La fel ca si in cazul alegerii pe care clientii o au in prezent in privinta diferitelor sisteme de propulsie, o gama larga de optiuni de baterii de inalta calitate si mai putin costisitoare va contribui la cresterea popularitatii vehiculelor electrice cu baterie. Bateria „Popularizare”, care va ajunge pe piata in 2026-27, va utiliza tehnologia noastra bipolara combinata cu fosfatul de litiu si fier ieftin, pentru a obtine o autonomie de croaziera crescuta cu 20%2, o reducere a costurilor cu 40%2 si o reincarcare in 30 de minute sau mai putin1.  Bateria „performanta ridicata”, care va fi gata pentru 2027-28, va oferi o autonomie de croaziera >1000 km3, o reducere a costurilor cu 10% fata de bateria „performanta” si o reincarcare in 20 de minute sau mai putin1.

  • Bateriile noastre revolutionare cu stare solida

    Dezvoltam baterii cu stare solida cu un electrolit solid, care sunt potrivite pentru incarcare si descarcare rapida, furnizand mai multa energie intr-o forma mai mica. Pana in prezent, compromisul a fost o durata de viata mai scurta a bateriei. Acum am realizat progrese tehnologice pentru a depasi aceasta provocare si ne concentram pe productia de masa pana in 2027-28. Se preconizeaza ca prima noastra baterie cu stare solida va oferi o crestere cu 20% a autonomiei de croaziera4 si un timp de incarcare de 10 minute sau mai putin1. In plus, este in curs de dezvoltare si o baterie solid-state Li-ion cu specificatii superioare, cu o autonomie cu 50% mai mare decat cea a bateriei „Performanta”. 

  • Optimizarea aerodinamicii si a inaltimii bateriei

    Aerodinamica joaca un rol esential in determinarea autonomiei tuturor autovehiculelor. Un element esential pentru noi este inaltimea bateriei, care, de obicei, este amplasata sub podeaua autovehiculului. Acest lucru poate duce la o crestere generala a inaltimii autovehiculului si, in consecinta, la imbunatatirea performantelor de autonomie. Daca inaltimea bateriei poate fi redusa, atunci si inaltimea totala a autovehiculului poate fi redusa, imbunatatind autonomia totala. Intentionam sa reducem inaltimea bateriei la 120 mm si chiar la 100 mm in cazul autovehiculelor sportive de inalta performanta, unde este de dorit si o pozitie joasa a soldurilor.

1 Starea de incarcare = 10-80%

2 In comparatie cu actualul bZ4X

3 Combinat cu o aerodinamica imbunatatita si o greutate redusa a autovehiculului

4 In comparatie cu bateria „Performanta”

Te-ar putea interesa si