Stafeta intre lideri: de la Avensis la Camry
Desi nu a fost prezent in Europa timp de mai bine de 15 ani, denumirea Camry a ramas activ pe alte piete de pe glob, astfel ca modelul Toyota a devenit cel mai bine vandut sedan din clasa medie/mare din lume. Aceasta pozitie privilegiata explica intuitiv rolul asumat acum de Camry, care reuseste sa acopere in mod competent o gama ampla de profile de mobilitate, incepand chiar cu solutia hibrida de propulsie care limiteaza doar aparent optiunile de configurare.
Evolutie naturala a experientei indelungate Toyota in dezvoltarea de sisteme hibride, pachetul tehnologic adoptat de Camry este alcatuit din propulsorul termic de 2.5 litri combinat cu un motor electric si o baterie Ni-MH, asigurandu-i prestatii remarcabile care imbina performantele dinamice ale unui motor pe benzina cu consumul frugal si cuplul consistent ale unui diesel capabil cum era versiunea 2.0 D-4D din gama Avensis.
Configureaza Camry
Sedanul Camry - Partener de incredere
De altfel, Avensis a primit in 2014 cel mai mare punctaj in cadrul studiului de satisfactie (Opens in new window) elaborat de J.D. Power Germania, unul dintre multele titluri care au jalonat cariera acestui model. (In paralel, Camry a primit premiul pentru cea mai fiabila masina din Statele Unite (Opens in new window).) Unele au recunoscut progresul inregistrat cu fiecare noua generatie, in vreme ce altele au confirmat concentrarea permanenta catre excelenta in directiile importante pentru clienti. De exemplu, a doua serie Avensis a fost primul model comercializat in Europa cu noua airbaguri, inclusiv primul airbag dedicat pentru genunchii soferului. Echiparea de serie a inclus mereu pachete cuprinzatoare de siguranta si asistenta, iar punctajul maxim obtinut de fiecare generatie Avensis la testele de impact EuroNCAP nu este decat o binevenita confirmare a efoturilor Toyota in aceste directii.
Fata de recunoasterea publica a meritelor demonstrate de-a lungul timpului de Avensis, Toyota a raspuns cu o si mai mare ambitie in dezvoltarea seriei lansate in 2015, care a pus in valoare evolutii de substanta in materie de design, calitate, confort, fiabilitate si eficienta, totul la un pret super competitiv raportat la continutul masinii.
La interior, scaunele fata au fost calibrate perfect pentru un maxim de confort la drum lung. Plansa de bord aerisita, cu comenzi plasate ergonomic si accesibilitate optima, a contribuit la delimitarea unui spatiu calm, reconfortant, rational in utilizare si agreabil ca experienta senzoriala. In plus, sistemul multimedia Touch 2 – ale carui functionalitati au fost optimizate in 2016, in special pe partea de navigatie – a stabilit un standard greu de depasit in termeni de operativitate si structurare intuitiva a comenzilor.
Maturitatea desavarsita a lui Avensis a fost atinsa si pe planul ofertei de motorizari si transmisii. Propulsoarele pe benzina de 1.6, 1.8 si 2.0 litri cu sistem VALVEMATIC de gestiune variabila a admisiei si-au pastrat prestatiile dinamice in concordanta cu normele Euro 6, reducand emisiile de CO2 cu pana la 18 g/km fata de seria anterioara. Cele doua dieseluri din gama, 1.6 D-4D si noul 2.0 D-4D, s-au conformat de asemenea la limitarile Euro 6.
Descopera Camry Hybrid
Mostenitorul coroanei
Este suficient sa te asezi la volanului noului Camry ca sa intelegi nu doar ca fundatia cladita de Avensis este mai solida decat oricand, ci si ca pozitia marcii Toyota in segmentul sedanurilor mari este sigura si clar delimitata, in conditiile in care Camry a fost in 2021 cel mai bine vandut sedan hibrid din clasa sa.
Toyota a decis sa isi mentina prezenta pe acest segment de piata care s-a dovedit prea provocatoare pentru alti concurenti. Camry a fost solutia optima: un model de elita construit pe o noua platforma globala, care duce mai departe mostenirea bogata a lui Avensis si largeste portofoliul de modele hibrid din gama Toyota.
Cu un design sculptural exprimat prin trasaturi ferme chiar si la nivelul montantului spate, cu o suprafata vitrata ampla si blocuri optice alungite spre aripi, cu o fizionomie avantata si un decupaj atletic al zonei posterioare, Camry interpreteaza identitatea de marca intr-o cheie noua, cu un accent sporit pe statutul elevat si ambitios al unui model-etalon.
La fel cum formula stilistica utilizata de Camry raspunde in egala masura reperelor de eleganta si functionalitate, solutia hibrida de propulsie reprezinta cea mai buna optiune pentru personalitatea asumata de acest model in familia Toyota.
Dimensiunile generoase ale lui Camry se reflecta pe deplin in spatiul interior amplu, organizat armonios, cu o arhitectura aerisita a plansei de bord si un habitaclu contemporan, care imbina confortul cu functionalitatea, materialele alese cu finisarea ingrijita.
Configuratia desavarsita a postului de conducere iese in evidenta datorita ornamentelor elegante care delimiteaza inspirat zona dedicata soferului de spatiul alocat comenzilor multimedia si ale climatizarii. Soferul dispune de elementele functionale care contribuie la o experienta reconfortanta la drum: butoanele clar conturate de pe volan alcatuiesc o interfata accesibila in orice moment, in timp ce ecranul de 7” dintre cadranele de bord ofera informatiile esentiale intr-un format sobru si cu o lizibilitate optima.
Repozitionarea ecranului tactil al sistemului multimedia in partea superioara a bordului elibereaza consola centrala si marcheaza mai clar sectiunea care grupeaza comenzile climatizarii.
Dotarile de confort oferite in pachetul de intrare in gama, precum scaunele fata cu incalzire, evolueaza semnificativ in versiunile de top ale lui Camry, integrand optiuni elevate, de la volanul incalzit si sistemul de ventilatie din scaunele fata pana la panoul tactil de control din cotiera spate. Gratie acestui centru multifunctional de comenzi, pasagerii de pe bancheta au acces la continutul sistemului multimedia, isi pot regla individual inclinarea spatarului si modifica setarile sistemului de climatizare.
Atmosfera relaxanta la bord este asigurata atat de spatiul fara compromis pentru cap si picioare, cat si de optiunile evoluate disponibile pentru versiunile superioare de echipare, care includ de exemplu geamuri fumurii pentru locurile din spate si un sistem audio surround premium JBL cu noua incinte acustice, care garanteaza o auditie impecabila. Natura privilegiata a lui Camry este cu atat mai justificata cu cat numele sau este derivat din cuvantul japonez kanmuri, „coroana”.
Alege versiunea preferata
Atractia discreta a eficientei Toyota Hybrid
Utilitatea incarcarii wireless pentru telefonul mobil tine de preferintele personale, la fel si volanul incalzit sau afisajul Head Up Display, dar sistemul de avertizare la parasirea benzii de rulare cu controlul directiei, regulatorul de viteza adaptiv si purificatorul de aer cu umidificator sunt doar cateva dintre dotarile de serie care plaseaza pragul de accesibilitate al lui Camry la un nivel promovat drept premium de unii concurenti.
Eficient in orice scenariu de rulare, mereu confortabil si primitor, Camry reuseste sa distileze atuurile dobandite de Avensis intr-o formula esentiala care raspunde adecvat unor necesitati aflate aparent in contradictie: costuri reduse de operare pentru un sedan de clasa mare; prestatii dinamice notabile fara efecte nedorite asupra nivelului de confort; echipare bogata, tratament ingrijit al finisajelor interioare si tehnologie de avangarda la un pret corect.