Browser-ul nu este suportat
Din pacate, browser-ul folosit nu este compatibil cu website-ul nostru. Te rugam incearca sa accesezi website-ul dintr-un alt browser precum Edge, Chrome, Firefox sau Safari.

Toyota Auris – intermezzo pretios al unei game de prestigiu

Descopera istoria iubitului model Auris si cum a dus acest model Toyota mai departe mostenirea Corolla, cea mai vanduta masina din lume.

Povestea Auris

Dezvoltat cu o identitate distincta intre modelele compacte ale gamei Toyota, Auris a marcat un salt calitativ substantial si a oferit marcii resurse suplimentare in competitia intensa de pe piata auto europeana. Cu toate ca numele sau nu mai face parte din portofoliul actual, mostenirea prezentei meteorice a modelului Auris se regaseste acum in argumentele imbatabile afisate de intreaga familie Corolla, atat pentru versiunea hatchback, cat si pentru sedan si breakul Touring Sports. 

Pentru a intelege rolul special detinut de cele doua generatii Toyota Auris comercializate in Europa intre 2007 si 2018 trebuie sa ramanem conectati la istoria indelungata a legendei Corolla, unul dintre modelele marcii care poarta cu sine genele unui succes de proportii.

Ajunsa la 12-a generatie, Toyota Corolla ramane unul dintre cele mai bine vandute modele din lume in ultimii aproape 50 de ani, pozitie in care si-a afirmat indubitabil suprematia in 1997. Peste 50 de milioane de exemplare Corolla au fost produse incepand din 1966.  

In acest context, este evidenta ambitia cu care Auris a aparut pe piata, drept un hatchback compact armonios si inspirat, capabil sa evoce intr-un mod aparte calitatile recunoscute ale gamei Corolla. In Romania, Toyota Auris a fost lansata la inceputul anului 2007 in cadrul unui eveniment sofisticat, gandit in termeni apropiati de conceptul global al masinii: filosofia de design cladita in jurul ideii de „claritate vibranta” a reprodus in egala masura rigoarea dinamica si abordarea rationala, rafinamentul stilistic si calitatea superioara, fiabilitatea confirmata si placerea de a conduce.

Punctul de referinta al dezvoltarii lui Auris s-a concentrat pe sofer si pasageri, inaintand de la interior spre exterior. Aceasta abordare s-a reflectat in arhitectura curajoasa a bordului, dar si in spatiul interior amplu, gratie in special ampatamentului generos (2.600 mm) si castigului in intaltime (1.515 mm). Aspectele legate de natura intuitiva si alcatuirea ergonomica a habitaclului au fost completate de trasaturile ferme si elegante ale liniilor exterioare, fara extravagante sau fracturi agresive ale suprafetelor.

Coerenta stilistica a modelului a fost rasplatita rapid. In 2007, Auris a fost premiat in Japonia cu „Good Design Award”, in conditiile in care aspectul exterior al modelului a fost elaborat in cadrul ED2, centrul de design Toyota din Franta, avand in vizor preferintele specifice pietei europene.  

 

 

 

Descopera Corolla Hatchback

Evolutia naturala Auris - adusa in zilele noastre. Intra in lumea Corolla Hatchback.
Afla mai multe

Premii si premiere

Recunoasterea internationala a meritelor Toyotei Auris a mers mai departe de aprecierile legate de design. Pentru un model oferit la inceput doar intr-o singura versiune de caroserie, hatchback cu 3 sau 5 usi – a doua generatie, lansata in 2012, a adaugat un break in familie –, Auris nu a resimtit vreo limitare in oferta de propulsoare, propunand clientilor o gama cuprinzatoare de motorizari pe benzina si motorina, la care a adaugat in 2010 chiar si o versiune hibrida. Astfel, Auris a devenit primul model din segmentul compact din Europa care sa dispuna de trei solutii diferite de propulsie.

Oferit la un pret ultra-competitiv, mai ieftin decat versiunea echivalenta pe motorina, Auris Hybrid a fost primul model caruia i s-a decernat in 2011 premiul asociatiei germane ADAC la nou-infiintata categorie „Masina Viitorului”, confirmare a remarcabilului avans tehnologic al acestui model la momentul respectiv.

In doar cativa ani de la lansare, versiunea hibrida a ajuns sa reprezinte mai mult din jumatate din vanzarile Auris din vestul Europei, asigurandu-le proprietarilor atat emisii si consumuri substantial reduse (3,8 litri/100 km in regim mixt si emisii de CO2 de doar 89 g/km), cat si o serie de beneficii fiscale si de acces in zonele urbane aglomerate, in functie de reglementarile nationale. 

Premiile au continuat sa vina pentru Auris, aprecierile specialistilor fiind sustinute si de satisfactia exprimata de utilizatori: unul dintre cele mai apreciate studii de fiabilitate, cel intocmit de organizatia britanica Which?, a nominalizat in 2012 Auris Hybrid drept unul dintre modele Toyota rasplatite cu trofeul „Which? Car”, recunoastere confirmata si in 2014 pentru intreaga gama Auris.    

Configureaza Corolla Hatchback

Alege versiunea si culoarea preferata si noi iti vom prezenta lista de dotari si specificatii tehnice pentru viitoarea ta Corolla Hatchback.
Afla mai multe

Maturitate desavarsita

Avantajele asigurate de versiunea hibrida a lui Auris nu au eclipsat performantele si disponibilitatile motoarelor termice din gama, atat in cazul primei generatii a modelului, cat si pentru seria urmatoare, lansata in 2012.

In functie de specificul pietelor, Auris a oferit mereu propulsoare avansate pe benzina si motorina, adaptate sa raspunda celor mai variate cerinte. In acest sens, a doua generatie Auris a avut un spatiu amplu de exprimare, de la motorul 1.2T cu injectie directa pe benzina (116 CP, cuplu 185 Nm intre 1.500-4.000 rpm), cu performante demne de un propulsor de 1.6 litri, dar cu emisii semnificativ reduse, pana la ineditul diesel 1.6 D-4D (110 CP si cuplu de 270 Nm intre 1.750-2.250 rpm). De asemenea, optiunea transmisiei cu variatie continua Multidrive S a pus la dispozitia soferului doua moduri de conducere, complet automat sau in regim secvential, cu sapte rapoarte distincte, concepute pentru performante dinamice sporite. 

Odata cu trecerea la a doua generatie, Auris a rafinat conceptul initial, adoptand un design cu tuse atletice si, mai important, adaugand in oferta breakul Touring Sports, o versiune cu o capacitate generoasa de incarcare (intre 530 si 1.658 litri, cu bancheta rabatata) gratie lungimii majorate cu 285 mm fata de hatchback.

Ambele versiuni de caroserie au afisat un profil dinamic, cu linii cursive, profitand de reconfigurarea dimensiunilor, care au pastrat ampatamentul si latimea primei serii Auris, in timp ce nivelul pavilionului a fost coborat, fara a afecta spatiul din habitaclu. 

La interior, arhitectura plansei de bord a fost structurata in mod intuitiv, cu sectiuni functionale clar delimitate, inclusiv un sistem multimedia performant cu un ecran tactil de 7”, iar consola centrala a fost coborata pentru o atmosfera aerisita si relaxata. 

Nivelul de confort a ramas la inaltime, cu materiale de calitate si finisaje ingrijite, o dovada suplimentara a atentiei cu care Toyota a tratat cerintele si asteptarile clientilor europeni. De altfel, fabricarea modelului Auris in Europa a prilejuit lansarea in 2017 a unei serii speciale, dedicate aniversarii a 25 de ani de productie Toyota in Marea Britanie.  

Testeaza Corolla Hatchback Hybrid

Completeaza formularul

Personalitati convergente

In 2018, momentul lansarii unei noi generatii a coincis cu decizia de a fuziona personalitatea avangardista a lui Auris cu aura legendara a Toyotei Corolla, sedanul de referinta din segmentul compact, modelul cu cele mai mari vanzari din lume in decursul celor 12 generatii care s-au succedat din 1966 pana astazi.

Astfel, a fost refacuta familia completa Corolla, cu versiuni hatchback, sedan si break, asa cum a fost comercializata la inceputul anilor 2000. Si, la fel ca Auris, Toyota Corolla ramane prin definitie un model european, produs in Europa (Corolla hatchback si Touring Sports sunt fabricate in continuare in Marea Britanie, Corolla sedan este produsa in Turcia). 

Gama actuala Corolla preia de la Auris deschiderea catre tehnologiile avansate, nu doar in ceea ce priveste solutia hibrida de propulsie, ajunsa la a patra generatie, ci si in teritoriul sistemelor evoluate de asistenta si confort.

Tehnologia Full Hybrid dezvoltata de Toyota asigura gamei Corolla flexibilitatea necesara conformarii la profile diferite de utilizare, fiind propusa in doua declinari cu caracteristici specifice: in timp ce versiunea 1.8 Hybrid Synergy Drive (122 CP) garanteaza consumuri si emisii reduse (in regim mixt, Corolla hatchback consuma intre 4,5-4,9 litri/100 km), propulsorul Full Hybrid Dynamic Force de 2.0 litri (184 CP) pune in balanta sportivitatea (acceleratia 0-100 in 7,9 secunde) si eficienta (consum mixt 5,2-5,3/100 km). 

Toyota Corolla hatchback si Touring Sports pot fi echipate exclusiv cu aceste propulsoare hibrid, insa Corolla sedan extinde aria de accesibilitate cu un motor termic pe benzina de ultima generatie, cu o putere de 125 CP si un cuplu 153 Nm/4.800 rpm. Acest motor de 1.5 litri ofera, de asemenea, posibilitatea de a alege intre o transmisie manuala sau una cu variatie continua (CVT). Solutia hibrida se bazeaza pe o transmisie e-CVT pentru a garanta eficienta schemei de functionare.    

Legat de sistemele de asistenta si confort, gama Corolla impune un nou standard de echipare inteligenta, adoptand tehnologii intuitive si utile in fiecare zi, cum este sistemul Head Up Display care proiecteaza pe parbriz, in campul vizual al soferului, informatii si avertismente esentiale. Alte echipamente se integreaza perfect in ecosistemul tehnologic contemporan, precum optiunea incarcarii wireless a telefoanelor mobile sau sistemul audio premium JBL cu opt incinte acustice. 

In aceeasi nota, Corolla ofera in echiparea standard un pachet de conectivitate cu masina care face viata mai usoara, gratie aplicatiei MyT: prin intermediul acestei aplicatii iti poti planifica din timp itinerarele, vizualizezi in orice moment datele esentiale ale unei calatorii si esti notificat asupra interventiilor de service recomandate.

Comenzile sistemului multimedia de pe volan (incalzit in versiunile superioare de echipare) si regulatorul de viteza adaptiv, in sinergie cu tehnologia hibrid si transmisia automata, garanteaza o deplasare in confort deplin in orice situatie.

Mai mult, pachetul inovator de siguranta Toyota Safety Sense include acum o gama vasta de echipamente de asistenta, de la sistemul de monitorizare a ungiului mort pana la cel de corectare a traiectoriei pentru mentinerea masinii pe banda de rulare sau functia de monitorizare a indicatoarelor rutiere. Drept urmare, nu este deloc intamplator faptul ca Euro NCAP a acordat cinci stele noii generatii Corolla, inca din nivelul standard de echipare. 

Configureaza Corolla Sedan

Alege versiunea si culoarea preferata si noi iti vom prezenta lista de dotari si specificatii tehnice pentru viitoarea ta Corolla Hatchback.
Configureaza

Croit pe masura fiecaruia

Dincolo de aspectele tehnice si de siguranta ale familiei extinse Corolla, noile modele reusesc sa reproduca in mod convingator roluri surprinzator de numeroase pentru o gama din segmentul compact. Este evident ca declinarea in trei versiuni de caroserie amplifica gradul de atractivitate al acestei generatii Corolla, la fel cum structurarea ofertei in niveluri de echipare clar delimitate de la Eco si Business pana la Exclusive Plus asigura clientilor spatiu suficient de exprimare pentru cerintele si personalitatea lor.

Totusi, indiferent de selectia individuala, toate modelele Corolla au la baza un design deosebit de expresiv, cu linii curajoase si dinamice la exterior, cu un interior rafinat, elegant si functional. 

Cu o silueta inconfundabila, accentuata de semnatura luminoasa, contururile ferme si jantele impresionante din aliaj (cu diametru de 16”, 17” sau chiar 18”), Corolla isi atinge potentialul de personalizare stilistica in nivelul de echipare Exclusive Plus GR Sport, inspirat de Toyota Gazoo Racing. Regasim aici insertii exterioare din aluminiu satinat, jante deosebite din aliaj de 18”, grila frontala cromata si multe alte detalii atent selectate.Descopera istoria iubitului model Auris si cum a dus acest model Toyota mai departe mostenirea Corolla, cea mai vanduta masina din lume.

Ampatamentul majorat la 2700 mm pentru Corolla sedan si Touring Sports asigura spatiu din belsug pentru pasageri, iar capacitatea minima de incarcare este indestulatoare in orice configuratie: 361 litri pentru hatchback, 471 litri pentru sedan si 596 litri pentru break.

La interior, pozitia inaltata a ecranului tactil al sistemului multimedia, scaunele bine conformate si bancheta care poate fi rabatata instantaneu cu ajutorul manerelor din portbagaj sunt doar cateva dintre reperele de confort si functionalitate ale habitaclului.          

Un argument suplimentar pentru nivelul superior de rafinament atins de noua generatie Corolla provine din adoptarea platformei TNGA (Toyota New Global Architecture), care integreaza cateva solutii tehnice evoluate – suspensiile cu brate triunghiulare duble, caroserie rigidizata suplimentar, pozitionarea cat mai jos a centrului de greutate – astfel incat stabilitatea si controlul masinii sunt mentinute la nivel inalt independent de regimul de deplasare. 

Configureaza Corolla Touring Sports Hybrid

Alege versatilitatea, confortul si spatiul generos oferit de Corolla break.
Configureaza