Toyota Aygo – mezinul nazdravan
Dimensiunile compacte, manevrabilitatea, fiabilitatea si eficienta economica l-au plasat pe Aygo in fruntea segmentului masinilor mici, fiind in egala masura indragit de tineri si apreciat de operatorii de servicii de curierat si livrari.
Dar si-a gasit si alti fani. Pentru unii, Aygo a fost material sportiv intr-un meci de fotbal (Opens in new window) supradimensionat. Pentru altii a devenit o jucarie riscanta pe o bucla parcursa de un cascador cu nervii tari (Opens in new window). Apoi, a fost si acel exemplar dezlantuit, conceptul unic Aygo Crazy, cu motor central de aproape 200 de cai, tractiune spate si un sprint de supercar (0-100 km/h in mai putin de 6 secunde).Indraznet si eficient, Aygo s-a afirmat cu succes pe piata masinilor mici. Odata cu lansarea noului Aygo X, Toyota reinventeaza conceptul de mobilitate urbana.
You go, Aygo
Cu exceptia implementarii excentrice a motorului 1.8 VVTi pe Aygo Crazy, prima generatie a celui mai mic model Toyota din Europa si-a limitat oferta la doar doua propulsoare, unul pe benzina si unul pe motorina. A doua serie a fost si mai sobra, eliminand cu totul optiunea diesel.
Clientii nu au vazut acest lucru ca pe o limitare, vanzarile lui Aygo ramanand relativ constante in decursul unei cariere de mai bine de 16 ani, care a insumat peste 1,4 milioane de exemplare produse. La fel de constant a fost si gradul de fiabilitate, apreciat de asociatia germana ADAC in mai multe randuri, cel mai recent in 2020, aproape de finalul productiei acestui model Toyota.
In schimb, nivelurile de echipare au dobandit o tusa de sofisticare inedita pentru segmentul A, adoptand intre altele conectivitate cu Apple CarPlay si Android Auto (inclusiv compatibilitate cu comenzile vocale), camera video pentru marsarier, chiar si optiunea unui amplu pavilion pliabil din material textil.
Altfel, agilitatea si manevrabilitatea masinii nu au fost afectate, gratie mentinerii unui profil cu console scurte, care scotea in evidenta rotile de aliaj de 15”.
Configureaza Aygo X
X-tra atractivitate
Nevoia de a tine pasul cu asteptarile tot mai exigente ale clientilor, cu marile tendinte de piata si cu reconfigurarea disponibilitatilor de productie in Europa (Toyota a devenit la inceputul anului trecut unicul proprietar al uzinei auto de la Kolin, Repulica Ceha), explica in buna masura resorturile care au determinat reinterpretarea personalitatii lui Aygo.
Primul semn palpabil al acestei schimbari strategice a fost oferit de prezentarea conceptului Aygo X Prologue (Opens in new window), care a anticipat aparitia actualului model de serie Aygo X (Opens in new window), un crossover inedit cu forme atletice, viguroase, cu garda la sol inaltata si optiuni multiple de personalizare.
In Aygo X se contopesc acele repere practice si functionale care au cladit coloana vertebrala a primelor doua generatii Aygo cu elementele contemporane exprimate la nivelul tehnologiei, sigurantei si performantelor dinamice.
La fel ca in trecut, este disponibil un singur motor, tricilindrul de 1.0 litru pe benzina (72 CP), cuplat la o cutie manuala sau o transmisie cu variatie continua S-CVT. In schimb, Aygo X beneficiaza de o versiune revizuita a platformei evoluate TNGA-B, utilizata de Toyota Yaris si Yaris Cross, ceea ce aduce cu sine un comportament rutier imbunatatit semnificativ.
In ritmul orasului
De departe cea mai importanta caracteristica a noului Aygo X se raporteaza la personalitatea sa expansiva si expresiva. Semnatura luminoasa a farurilor si blocurilor optice posterioare delimiteaza o silueta originala si jucausa, care poate expune detalii stilistice surprinzatoare (cum sunt insertiile portocalii de pe praguri si jantele de aliaj de 18”, de pe bara fata si spate, pentru echiparea Limited Edition).
Optiunile de individualizare continua la interior, combinatiile cromatice ale caroseriei avand echivalente inspirate pentru tapiteria scaunelor.