1. Despre Toyota
  2. Sustenabilitate
  3. Neutralitatea emisiilor de carbon
  4. Evaluari ale ciclului de viata al vehiculelor
  5. LCA: A doua generatie Mirai
Browser-ul nu este suportat
Din pacate, browser-ul folosit nu este compatibil cu website-ul nostru. Te rugam incearca sa accesezi website-ul dintr-un alt browser precum Edge, Chrome, Firefox sau Safari.

Hidrogenul in cea mai frumoasa forma a sa

A doua generatie Mirai
Pila de combustie cu hidrogen actualizata a modelului Mirai anunta o noua era a condusului cu emisii zero, cu eficienta, putere de varf si longevitate. 
  • Abordarea ciclului de viata

    Mirai ofera o solutie excelenta cu emisii zero, permitand o mobilitate confortabila si sigura, intr-un mod durabil. Dincolo de emisiile de CO2 de la teava de esapament, gasim modalitati de reducere suplimentara a emisiilor de CO2 prin analizarea intregului ciclu de viata al unui autovehicul, ceea ce inseamna proiectare, productie, proprietatea clientului, condus, eliminare si reciclare. Pentru a masura impactul global al Mirai asupra mediului, a fost efectuata o evaluare detaliata a ciclului de viata (LCA) in conformitate cu ISO 14040/44. A doua generatie Mirai a fost dezvoltata pentru a oferi cea mai buna performanta de mediu posibila. In viitor, cand hidrogenul va fi produs masiv prin energie regenerabila, emisiile de CO2 de la sonda la roata vor fi reduse si mai drastic, ceea ce ne va aduce mai aproape de obiectivul nostru de neutralitate a emisiilor de carbon.

  • O calatorie mai curata si mai ecologica

    Mult mai mult decat o masina ecologica, noul Mirai impinge limitele energiei pe hidrogen si dezvaluie potentialul tehnologiei de pile de combustie de la Toyota. Aceasta tehnologie de ultima ora este alimentata de o reactie chimica intre hidrogen si oxigen in cadrul pilelor de combustie, fara alte emisii la evacuare decat apa. Adoptarea platformei noastre GA-L a permis reambalarea stivei de pile de combustie si a componentelor sistemului de propulsie intr-un mod care permite o utilizare mai eficienta a spatiului.

    In plus, datorita acestei platforme, a doua generatie Mirai poate transporta mai mult combustibil de hidrogen la bord, ceea ce duce la o crestere cu 30 % a autonomiei sale de rulare. Noul Mirai poate fi condus pana la 650 km cu rezervorul plin, utilizand doar 0,79 kg de hidrogen la 100 km*. Este o perspectiva atragatoare asupra viziunii Toyota privind mobilitatea curata si o viitoare societate bazata pe hidrogen. 

    *Ciclu combinat WLTP

  • Incepe la fabrica

    Fabrica Motomachi din Japonia, unde este produs Mirai, utilizeaza energie electrica 100 % regenerabila pe liniile de productie pentru autovehicul si componentele sistemului electrificat al acestuia, inclusiv rezervoarele de hidrogen de inalta presiune si stivele de pile de combustie. Pentru a promova introducerea si utilizarea tehnologiilor bazate pe energia hidrogenului si pentru a indeplini provocarea Plant Zero CO2 Emissions, am introdus SimpleFuel™, o statie de hidrogen simplificata.

    Aceasta utilizeaza electricitatea produsa de panourile solare din incinta fabricii pentru a produce hidrogen cu emisii reduse de carbon prin electroliza apei. Hidrogenul este apoi comprimat si presurizat si pus la dispozitie pentru stivuitoarele cu pile de combustie care functioneaza la fabrica. O statie produce aproape 9 kg de hidrogen pe zi, suficient pentru a mentine in functiune opt stivuitoare cu pile de combustie. 



  • Optimizarea resurselor

    Eficienta resurselor joaca un rol important la Toyota. Rata de recuperare a modelului Mirai depaseste 95 %. Intrucat stiva de pile de combustie a Mirai utilizeaza platina, metal pretios, TMC a creat prima retea de colectare si reciclare a stivei din lume. Utilizarea sporita a aluminiului in productia de autovehicule, ofera o modalitate simpla si eficienta de imbunatatire a performantelor si de reducere a emisiilor, mentinand sau chiar crescand siguranta si durabilitatea. Toyota a dezvoltat o metoda de reciclare a deseurilor de aluminiu provenite din productie, in colaborare cu furnizorii nostri de materiale. Aluminiul reciclat in urma acestei noi initiative este utilizat pentru prima data in piesele de caroserie ale noului Mirai.  

  •  

    Optimizarea apei

    De asemenea, fabrica din Motomochi are o contributie semnificativa la provocarea noastra de Optimizare a utilizarii apei. Masurile cantitative si calitative sunt aplicate cu atentie, utilizand noi metode de economisire a apei si tehnologii de tratare a apelor uzate.


  • Armonie cu natura

    Pentru a realiza Armonie cu Natura, incurajam permanent biodiversitatea in jurul fabricilor noastre prin crearea de noi habitate pentru plante si animale salbatice, promovand biodiversitatea. Doua exemple de fauna salbatica prezenta in fabricile noastre sunt pescarasii si libelulele.

    Albastrul stralucitor al penelor spatelui de pescaras nu este rezultatul pigmentului, ci al luminii care loveste straturi de celule de pene special modificate.

    Libelulele sunt unele dintre cele mai rapide insecte zburatoare din univers! Ele pot atinge viteze de peste 48 km/h. Insa, majoritatea zboara cu o viteza mai mica, de 29 km/h.

Te-ar putea interesa si