Browser-ul nu este suportat
Din pacate, browser-ul folosit nu este compatibil cu website-ul nostru. Te rugam incearca sa accesezi website-ul dintr-un alt browser precum Edge, Chrome, Firefox sau Safari.

Circularitatea la Toyota

Crearea unei economii circulare
Acceleram oportunitatile de a dezvolta o economie circulara complet sustenabila, consolidand si mai mult abordarea noastra de lunga durata de 360 de grade de Reducere, Reutilizare, Reciclare si Recuperare.
  • Pornind de la proiectare

    Mantra celor patru „R” - Reducere, Reutilizare, Reciclare si Recuperare - ne ajuta sa definim imbunatatirea constanta a modului in care proiectam vehiculele. Ne ajuta sa analizam modul in care putem realiza viitoarele vehicule care sa fie si mai ecologice si mai eficiente. Reusim acest lucru folosind materiale inovatoare si sisteme de alimentare alternative, minimizand in acelasi timp emisiile de carbon si utilizarea resurselor naturale valoroase. Proiectam vehiculele cu un concept usor de dezmembrat, acordand prioritate pieselor si materialelor care pot fi reutilizate. Acestea pot fi reprocesate pentru a fi utilizate in productie, reciclate sau chiar folosite ca sursa alternativa de energie.

  • Eficienta resurselor si scaderea costului de productie

    Gasim in mod constant tot mai multe modalitati de reutilizare a pieselor si resurselor. Acest lucru reduce cererea de materii prime, economisind energie si contribuind la protejarea mediului inconjurator. In procesul de productie, ne asiguram ca reutilizam mai degraba decat sa risipim resursele. Acest lucru se aplica la apa si la orice materiale excedentare din procesele noastre de productie. Prin reciclare, nu folosim atat de multe resurse sau materiale noi pentru a produce altele noi. Folosim materiale reciclate pentru a fabrica masini noi si cautam modalitati de reciclare a componentelor vehiculelor noastre, cum ar fi piesele de la sistemele de propulsie hibride. Reciclabilitatea este proiectata in toate vehiculele noastre. 

  • Extinderea duratei de viata a pieselor vehiculelor

    Pe durata de viata a unei masini, multe dintre piesele sale pot fi reconditionate si reutilizate. Aceleasi principii se aplica atunci cand un vehicul este pregatit pentru casare. Poate contine inca multe piese care pot fi recuperate pentru reconditionare si reutilizare. Derulam un program amplu de reconditionare a pieselor, care preia piesele uzate de la reteaua noastra europeana de retaileri. Piesele returnate sunt inspectate si reconditionate la un centru de reconditionare, iar elementele care s-au uzat sunt inlocuite. Piesa este reasamblata, ambalata si pusa la dispozitia clientilor la preturi competitive. 

  • De la motoare si baterii la pile de combustie

    Printre piesele majore pe care le putem reconditiona si utiliza se numara compresoarele de aer conditionat, cutiile de viteze automate, cremalierele de directie, chiulasele, motoarele si seturile de ambreiaj. In plus, cautam modalitati de a valorifica la maximum piesele noastre pentru a le utiliza in continuare ca resurse. Oferim o a doua viata stivelor de pile de combustie, astfel incat acestea sa fie utilizate ca alternatoare. La nivel global, observam ca bateriile hibride sunt recuperate din vehiculele noastre si folosite pentru a stoca energie curata, generata de energia solara.

  • Prevenirea deseurilor

    Pentru a reduce la minimum deseurile, incercam sa recuperam cat mai mult posibil din procesul de productie. Colaboram cu parteneri specializati pentru a crea cele mai bune procese de eliminare posibile pentru vehiculele noastre. Chiar si cele mai fine reziduuri de deseuri pot fi recuperate si utilizate, de exemplu, ca sursa alternativa de combustibil pentru industrie. De asemenea, conservam apa prin utilizarea cat mai redusa si prin reciclarea apelor reziduale generate de procesele noastre de productie. Atentia noastra la detalii inseamna ca ne asiguram chiar si ca cutiile in care sunt livrate piesele noastre sunt proiectate pentru un scop anume si pot fi reutilizate in mod repetat.

  • Colectarea si reciclarea bateriilor

    Pentru bateriile hibride pe care le preluam si care nu pot fi reutilizate, de exemplu ca baterii de schimb pentru un alt vehicul sau ca unitati autonome pentru stocarea energiei, lucram cu companii specializate, acreditate si cu inalta calificare, care se ocupa de procesele de colectare si reciclare.

    SNAM, cu sediul in Franta, este responsabila pentru manipularea bateriilor cu hidrura de nichel-metal utilizate in majoritatea vehiculelor noastre electrice hibride. Umicore se ocupa de bateriile litiu-ion care se gasesc in prezent in modelele Prius+ si Prius Plug-in din Belgia. Pentru toate bateriile litiu-ion din restul Europei, lucram cu Reneos, o retea de sisteme nationale de colectare si reciclare a bateriilor. Toti partenerii nostri folosesc cele mai noi tehnici pentru a recupera cat mai mult material posibil si pentru a se asigura ca nu se produce niciun efect negativ asupra mediului.

  • Reciclarea plasticului

    Pana in 2050, Toyota isi propune sa construiasca o societate care sa maximizeze reciclarea plasticului la scara globala. In acest scop, ne propunem sa crestem utilizarea plasticului reciclat de peste trei ori fata de nivelurile actuale pana in 2030 si sa trecem complet la interioare fara piele pana la acea data.

    In plus fata de initiativele existente pentru colectarea si reciclarea barelor de protectie inlocuite in timpul reparatiilor la dealeri, pentru a reutiliza ca material reziduurile de maruntire a automobilelor (ASR) provenite de la vehiculele scoase din uz, care pana acum erau refolosite sub forma de caldura, planuim sa folosim materiale plastice reciclate din ASR in vehicule noi, utilizand tehnologiile de concasare si sortare ale Toyota Metal Co., Ltd.

  • Tratarea vehiculelor scoase din uz

    In contextul proiectului Toyota Global 100 Dezmembrari, am infiintat prima noastra unitate model din Europa, in Belgia, impreuna cu Comet Group, o companie belgiana specializata in tratarea vehiculelor scoase din uz. Impreuna cu Comet, am realizat o demonstratie de dezmembrare adecvata a vehiculelor electrice cu pile de combustie (FCEV), in conformitate cu un manual video privind tratarea si reciclarea corespunzatoare. 

    Ne vom extinde in Europa cu instalatiile noastre model pentru a clarifica cerintele privind instalatiile, operatiunile, tratarea si reciclarea deseurilor la fata locului si pentru a contribui la stabilirea unor sisteme sociale pentru tratarea si reciclarea corespunzatoare a vehiculelor scoase din uz.

Te-ar putea interesa si