Ai nevoie de informatii suplimentare?
Browser-ul nu este suportat
Din pacate, browser-ul folosit nu este compatibil cu website-ul nostru. Te rugam incearca sa accesezi website-ul dintr-un alt browser precum Edge, Chrome, Firefox sau Safari.

GR SUPRA

O GAMA EXCLUSIVISTA DE MASINI SPORT

DE LA TOYOTA SUPRA la TOYOTA GR YARIS

Nu exista nicio indoiala in faptul ca Toyota Supra este unul dintre cele mai recunoscute modele din lume, cu o istorie care incepe inca din 1978 si cladeste timp de patru generatii un renume impresionant in jurul pasionatilor de GT-uri cu valente puternic sportive. Asta pana in anul 2002, cand productia se opreste si fanii asteapta aproape doua decade pentru un nou model. Dar, din 2019, prin lansarea celei de-a cincea generatie, am revolutionat tot ceea ce inseamna Toyota Supra.

PROPORTII PUR SPORTIVE

Inainte de a descoperi partea mecanica, cea care a creat furori si emulatie in jurul acestui model timp de peste 40 de ani, trebuie sa ne oprim asupra designului, pentru ca actuala generatie, pe care am prezentat-o pentru prima data la Salonul Auto de la Detroit in 2019, are cu ce se lauda. 

Inca de la prima vedere descoperim rapid proportiile pur sportive, principalul element care aduce imediat aminte de apartenenta la valorile dinamice pentru Toyota Supra fiind capota lunga si foarte joasa. Am desenat fiecare detaliu de la exterior cu atentie, pentru a pastra elementele distinctive regasite in ADN-ul celor patru generatii anterioare si aici remarcam aripile spate musculare cu liniile curbe puternic conturate, cat si silueta cu proportii care arata ca nu am facut concesii in materie de sportivitate.  

 

Inscrie-te la newsletter

ADN DE MOTORSPORT

La interior, Toyota Supra GR combina la un nivel de finete remarcabil elementele traditionale de la un GT cu functionalitatile ultra-moderne, pozitia de conducere fiind inspirata de la modelele din motorsport cu un singur loc. Pentru ca totul este construit in jurul soferului, constructia consolei este una asimetrica, special pentru a da impresia ca cel de la volan este centrul acestei masini. Evident, scaunele nu puteau face exceptie de la atributele specifice sportivitatii pure pentru ca au un design inspirat direct din cursele cu masini, cu un suport lateral excelent, fara sa faca insa rabat de la detaliile de inalta finete, precum pielea Alcantara ce permite o ventilatie foarte buna. 

SUB CAPOTA

Pentru ca traditia ne-a dictat, Toyota Supra GR avea nevoie sa impresioneze din punct de vedere al dinamicii, iar inginerii nostri au livrat tot ceea ce fanii au sperat sa vada. Sub capota lunga, aproape in spatele puntii fata, gasim un spectaculos propulsor cu sase cilindri in linie, pozitionat longitudinal – aspecte care garanteaza un nivel de dinamica ridicat. Unitatea turbo are o cilindree de 3,0 litri si produce 340 CP si 500 Nm, fiind capabila sa propulseze masina de la 0 la 100 km/h in doar 4,3 secunde prin intermediul unei transmisii automate cu 8 trepte, extrem de rapida si versatila in functie de situatie. Pe puntea spate, cea care asigura tractiunea, Toyota Supra GR este echipata cu un diferential activ care permite ca doar una dintre roti sa primeasca intregul cuplu motor, ceea ce face ca virajele sa poata fi abordate cu extrem de multa agilitate.

 

 

 

PERFORMANTA ACUMULATA IN CURSE

Pentru ca Supra sa fie demna de renumele sau, testele dinamice pentru ajustarea celor mai mici parametri de performanta au fost realizate de TOYOTA GAZOO Racing, inclusiv pe celebrul circuit Nürburgring Nordschleife. Divizia noastra de motorsport a avut o baza de plecare remarcabila pentru ca din punct de vedere constructiv, Supra este structural mai rigida decat supercarul Lexus LFA, are un centru de greutate mai jos decat Toyota GT86 si are o repartitie a greutatii absolut perfecta, de 50:50 fata/spate. 

Inscrie-te la newsletter

Trebuie remarcat faptul ca Toyota Supra GR a deschis drumul spre performanta “civila“, pentru ca este primul model GR pentru care TOYOTA GAZOO Racing transfera experienta acumulata in curse, pe circuitele de mare viteza, la un model de serie. In acest moment, daca ne uitam in gama Toyota, acronimul GR este alaturat unui alt model spectaculos – Toyota Yaris GR. Acesta a reprezentat o adevarata surpriza in momentul in care l-am prezentat publicului, pentru ca specificatiile sale tehnice duc la un cu totul alt nivel ceea ce eram obisnuiti sa vedem la un hothatch de clasa mica – constructie din materiale usoare, motor de 1,6 litri cu 261 CP si un superb sistem de tractiune integrala cu multiple moduri de functionare pentru performante optime in functie de situatia de mers. 

Toyota Supra GR si Toyota Yaris GR sunt oglinda perfecta a ceea ce am realizat cu echipa TOYOTA GAZOO Racing in motorsport de-a lungul ultimilor ani, fiind modele care respecta fidel ADN-ul marcii noastre, dar care inglobeaza cele mai noi tehnologii in materie de performanta, agilitate si placere de a conduce.