Ai nevoie de informatii suplimentare?
Browser-ul nu este suportat
Din pacate, browser-ul folosit nu este compatibil cu website-ul nostru. Te rugam incearca sa accesezi website-ul dintr-un alt browser precum Edge, Chrome, Firefox sau Safari.

POVESTEA MODELULUI PATRU

GT-FOUR

Un nume sinonim cu performanta din lumea reala si o imagine a raliului anilor 1980 si 1990 – o disciplina care cere putere, precizie si incredere. Acum, la peste 20 de ani de cand Celica GT-FOUR a defilat pentru ultima data, mostenirea continua. De data aceasta ca GR-FOUR, un sistem 4WD de ultima generatie, disponibil pe noul GR Yaris.

SUCCES PE FIECARE SUPRAFATA

Conceput nu doar pentru a incanta pasionatii pe drumurile lor preferate, ci si pentru a oferi victorii la cel mai inalt nivel in sporturile cu motor, legendarul GT-FOUR a fost – si se mentine – un Celica in stare pura. Descopera doar cateva dintre cele mai importante momente din viata sa ilustra.

CELICA ST165 GT-FOUR - MASINA DE SERIE

1986 – 1989

- Motor 2,0 litri DOHC Turbo (3S-GTE)

- Putere 185 PS

- Cuplu 249Nm

- Greutate 1.480 kg

Bazat pe cea de-a patra generatie Celica liftback, ST165 GT-FOUR dispunea de un sistem de tractiune integrala pe patru roti si – la acea vreme – cel mai puternic motor de 2,0 litri din Japonia. Diferentiat cu usurinta prin grilele de admisie mai mari ale barei de protectie fata si decalcomanii proeminente, GT-FOUR ar putea fi masina perfecta pentru atacul Toyota Team Europe (TTE) in lupta pentru titlul CMR.

CELICA ST165 GT-FOUR - MASINA DE RALIU

1988 – 1991

- Debutul CMR - Turul Corsei, 1988

- Prima victorie CMR - Raliul Australiei, 1989

- 13 Victorii CMR

- Campionatele CMR - Campionatul pilotilor CMR, 1990

ST165 Celica GT-FOUR a fost nu doar prima masina de raliu de competitie cu tractiune integrala a Toyota, ci si prima Toyota capabila sa concureze la cel mai inalt nivel la Campionatul Mondial de Raliuri (CMR). Dupa un an de debut constant, in 1988, si a castigat prima sa victorie in CMR din 1989. Carlos Sainz a continuat sa asigure Campionatul pilotilor CMR participanti in anul 1990 la volanul unui ST165 GT-FOUR.

CELICA ST185 GT-FOUR - MASINA DE SERIE

1989 – 1993

- Motor 2,0 litri DOHC Turbo (3S-GTE)

- Putere 225 PS

- Cuplu 304 Nm

- Greutate 1.390 – 1.520 kg

ST185 GT-FOUR s-a bazat pe liftback-ul Celica de a cincea generatie. Cunoscut ca GT-FOUR RC in Japonia si ca Editie limitata Carlos Sainz in toata Europa, modelul s-a diferentiat de gama printr-o ventilatie intentionata a capotei, bare de protectie usoare si o placa numerotata. Pentru omologare, ST185 GT-FOUR a fost produs in doar 5.000 de unitati.

CELICA ST185 GT-FOUR - MASINA DE SERIE

1992 – 1994

- Debutul CMR - Raliul de la Monte Carlo, 1992

- Prima victorie CMR - Raliul Safari, 1992

- 16 Victorii CMR

- Campioanele CMR din ’92, ’93, ’94 ale pilotilor si din ’93, ’94 ale producatorilor

Pana in prezent, ST185 Celica GT-FOUR ramane cea mai de succes masina de raliu a Toyota. In cei trei ani in care a concurat, a acumulat 16 victorii CMR, trei titluri de piloti CMR si doua coroane de producatori CMR. Recunoscut instantaneu dupa faimosul sau model Castrol alb, verde si rosu, ST185 GT-FOUR i-a propulsat cu stil pe Carlos Sainz, Juha Kankkunen si Didier Auriol la titlurile CMR.

CELICA ST205 GT-FOUR - MASINA DE SERIE

1994 – 1999

- Motor 2,0 litri DOHC Turbo (3S-GTE)

- Putere 255 PS

- Cuplu 304 Nm

- Greutate 1.390 – 1.440 kg

Bazat pe liftback-ul distinctiv „faruri fixe” din a sasea generatie, Celica ST205 a fost cel mai puternic GT-FOUR de pana acum. Produs intr-o serie limitata de doar 2.500 de masini, modelul omologat avea o capota din aluminiu care reduce greutatea, frane „cu patru pistoane” imbunatatite si 30 CP suplimentari de la motorul turbo si racitorul intermediar imbunatatite. Motivatia? Un alt titlu CMR.

CELICA ST205 GT-FOUR - MASINA DE RALIU

1994 – 1997

- Debutul CMR - Raliul GB, 1994

- Prima victorie CMR - Turul Corsei, 1995

- 1 Victorie CMR

Pe hartie, ST205 GT-FOUR a avut toate ingredientele pentru succes: ADN de castigator de campionat, aerodinamica superioara si un sistem anti-lag unic. Din pacate, cu exceptia victoriei lui Auriol in Corsica si a momentelor evidentiate, cum ar fi extraordinara finala de doi-trei-patru din Noua Zeelanda, potentialul sau nu a fost niciodata atins, iar echipa si-a mutat atentia catre noua Corolla in 1998.