Ai nevoie de informatii suplimentare?
Browser-ul nu este suportat
Din pacate, browser-ul folosit nu este compatibil cu website-ul nostru. Te rugam incearca sa accesezi website-ul dintr-un alt browser precum Edge, Chrome, Firefox sau Safari.

Vine iarna! Cum va afecta frigul performanta masinii hibrid?

Afla cum se comporta masina iarna, in cazul tehnologiei Toyota Hybrid. Vezi cum iti poti pregati masina hibrida pentru iarna.

Masinile Toyota hibrid reprezinta in momentul de fata solutia optima pentru soferii care sunt interesati atat de protectia mediului cat si de optimizarea resurselor consumate. Progresul constant al tehnologiei garanteaza ca desi au trecut deja 25 de ani de la inceputul acestui drum, viitorul va veni cu solutii din ce in ce mai bune pentru propulsia electrica.

Masinile hibride sunt proiectate si construite astfel incat fiecare componenta, centimetru si actiune sa contribuie la eficientizarea consumului, un sistem complex care functioneaza in perfecta armonie pentru a produce cele mai bune rezultate. Intrebarea este in ce masura vor fi obstacolele o problema pentru acest sistem bine pus la punct, iar in cele ce urmeaza ne vom referi la temperaturile scazute ale iernii.

  • Este, deci, iarna o problema pentru performantele hibridelor Toyota? Pe scurt, nu.

    Masinile hibride Toyota sunt automate si pot transfera in orice moment propulsia de la motorul electric la cel termic. Deci nu numai ca o hibrida Toyota poate fi condusa la fel ca orice alta masina conventionala in toate tipurile de conditii meteo, dar faptul ca masina are doua baterii, una a sistemului hibrid si una pentru pornire, garanteaza ca frigul nu va sta in calea unei deplasari cat se poate de normale.

Mai mult, este cunoscut faptul ca bateriile masinilor hibrid functioneaza foarte bine chiar si in conditii de frig extrem si rezista la temperaturi foarte joase, astfel ca pornirea nu este impiedicata nici la temperaturi de -30 grade Celsius.

Consumul si comportamentul masinilor in frig

  • In general, pentru orice tip de masina, frigul aduce o crestere a consumului de resurse si a gradului de uzura. Fluidele reci sunt mai putin eficiente, astfel ca fortele de frecare sunt mai puternice in miscarile motorului. Incalzirea motorului pana la un nivel de consum eficient al combustibilului dureaza mai mult, astfel ca drumurile scurte aduc consumuri mai mari. Aerul rece, fiind mai dens, opune mai mare rezistenta in deplasarea masinii. Sistemele de incalzire din habitaclu consuma mai mult curent electric, performantele bateriilor in general sunt mai scazute cand este frig, inclusiv in ceea ce priveste sistemul de frana regenerativa cu care sunt dotate masinile electrificate.

    Asta deja stim si ramane valabil si pentru masinile hibride.

    Avand in vedere ca o masina hibrida este pe jumatate conventionala, nimic din ceea ce afecteaza un motor termic conventional nu ii este strain. Chiar daca motorul electric preia demarajul si o parte din deplasare, motorul termic se activeaza la turatii mai mari, iar cand e frig eficienta acestui motor e mai redusa. In plus, faptul ca motorul termic nu functioneaza tot timpul si nu beneficiaza de o incalzire treptata si constanta poate sa ii reduca suplimentar eficienta, pentru ca dureaza mai mult timp sa ajunga la parametrii optimi de functionare.

    Partea electrificata, insa, ajuta la gestionarea unora dintre aceste probleme si reprezinta mai degraba un avantaj in vreme rece.

Benficiile Toyota Hybrid

Exploreaza beneficiile tehnologiei Hybrid si afla daca un model hibrid ar fi potrivit pentru tine.
Afla mai multe

Cum se descurca o masina hibrida pe zapada si gheata

  • Un alt aspect de luat in calcul pe perioada iernii este aparitia zapezii si a ghetii, care determina noi masuri de precautie. Cauciucurile de iarna sunt mai grele iar gheata si zapada se pot acumula pe masina adaugand la greutate. Aderenta scazuta pe drum majoreaza consumul de energie, iar nevoia de a conduce la viteze mai reduse creste consumul de combustibil.

    O masina mai eficienta pe teren alunecos, cu tractiune integrala sau cu cauciucuri care au o aderenta mai buna, presupune un consum mai mare de combustibil. Ne aflam aici in zona SUV-urilor si a masinilor care au fost proiectate cu accent pus pe putere si tractiune, nu neaparat pe consum eficient. Masinile hibrid in schimb sunt la capatul opus al spectrului, create pentru a reduce cat mai mult consumul de combustibil.

    In ziua de azi, insa, cele doua lumi se suprapun si gasim in categoria de vehicule hibrid inclusiv SUV-uri precum Toyota RAV4 Hybrid si Toyota Highlander Hybrid, bolizi care mentin placerea si coerenta sofatului chiar si pe gheata sau zapada.

Pregatirea masinii hibride pentru conditiile de iarna

  • Frigul, deci, afecteaza si masinile traditionale si masinile hibride din aceleasi puncte de vedere, dar le afecteaza in proportii diferite. Mai mult, asa cum am mai mentionat, partea electrificata a masinii hibride poate fi un avantaj. Cum in general o masina hibrida e mai eficienta decat una conventionala, acest raport se va transpune si la schimbarea anotimpului, iar masina hibrida va fi mai eficienta la consum decat masina conventionala.

    Exista si cateva mici actiuni si masuri pe care le puteti implementa pentru a-i da mai multe sanse masinii sa fie eficienta cand scade temperatura. In primul rand, este o idee buna sa reduceti pe cat posibil greutatea masinii, adica sa nu tineti in portbagaj, in habitaclu sau pe masina elemente de care nu aveti nevoie in mod curent. In al doilea rand, verificati constant presiunea cauciucurilor, deoarece temperaturile scazute ar putea sa le dezumfle partial, ceea ce va spori rezistenta la deplasare si, deci, consumul de combustibil si energie.

    Nu in ultimul rand, puteti aplica metode specifice masinilor hibrid pentru a usura adaptarea la frig. Daca aveti un hibrid cu incarcare la priza (Plug-in Hybrid), de exemplu, puteti incalzi habitaclul in timp ce bateria e la incarcat. De asemenea, puteti folosi incalzirea din scaune in loc de aerul conditionat pentru a mai economisi energie.

In concluzie, optimizarea pentru temperaturi scazute a consumului unei masini, fie conventionala fie hibrida, este o arta cu multe variabile.

O scurta „plimbare” printre modelele electrificate din gama Toyota va demonstra cu lux de amanunte ca exista un model de masina hibrida sau electrica Toyota optimizat pentru orice nevoie de deplasare, in orice conditii meteo, cu garantii de cel putin sase ani pentru toate piesele si service ireprosabil disponibil in orice moment. Ca atare, gama Toyota are o solutie pentru orice preocupare, inclusiv cele legate de performanta in diferite conditii meteo.