In centrul sistemului Toyota Hybrid se afla motorul pe benzina cu ciclu Atkinson. Acesta utilizeaza un ciclu diferit de motoarele Otto conventionale, care produce mai putina caldura si este mai eficient, comparativ cu motoarele conventionale, in zona turatii medii – mari, avand un consum optim.
A doua sursa de putere este un motor electric compact cu inalta eficienta, ce completeaza perfect motorul termic. La viteze mici-medii ale autovehiculului, cand eficienta motorului termic este mica, cuplul motor al motorului electric asigura integral propulsia vehicului. La viteze medii-mari, motorul electric asista motorul termic, asigurand o acceleratie puternica si rafinata si o excelenta economie de carburant. Rezervorul de inalta capacitate a sistemului hibrid Toyota este o baterie NiMH (nichel metal hidrid) sau Li-ion (lithium ion). Bateria stocheaza energia electrica generata de catre sistem si alimenteaza motorul electric pentru a propulsa masina. Nu necesita incarcare de la o sursa externa.
CUM SA CONDUCI EFICIENT O TOYOTA HYBRID
Sa conduci o Toyota Hybrid este simplu si placut. Sistemul hibrid a fost proiectat pentru utilizarea preponderenta a motorului electric in detrimentul celui termic. Fie ca pleci de la semafor, iesi din parcare sau te deplasezi in trafic, propulsia este asigurata de motorul electric. Mai mult, in regim electric, deplasarea se face silentios si fara emisii. Pentru un maxim de eficienta, apasa usor pedala de acceleratie, iar motorul termic nu va porni pana cand viteza de deplasare nu va creste.
In timpul deplasarii, motorul electric si cel termic functioneaza impreuna in cea mai buna configuratie. Vei obtine o excelenta economie de carburant, fara echivalent la vehiculele conventionale. Sistemul comuta si combina fluid functionarea celor doua surse de putere, pentru a-ti asigura deplasarea in cel mai eficient mod posibil. Nu trebuie sa faci nimic, si s-ar putea nici sa nu sesizezi tranzitiile - sunt foarte rafinate si creeaza o experienta placuta de condus. Apasa pedala de acceleratie cu blandete, astfel incat sa ramai cat mai mult in zona „eco” si sa mentii o eficienta energetica ridicata.
La apasarea pedalei de acceleratie vei angaja puterea combinata a celor doua motoare. Impreuna, acestea asigura un maximum de putere atunci cand este necesar, de exemplu, in depasiri sau in deplasari pe autostrada. Pentru cel mai eficient consum, atinge cat mai rapid viteza dorita, apoi redu apasarea pedalei de acceleratie pentru a te mentine in zona „eco”.
In timp ce incetinesti, motorul termic se va opri din nou. Mai mult, odata cu apasarea pedalei de frana, sistemul recupereaza energia cinetica a autovehiculului si o redirectioneaza spre baterie, incarcand astfel bateria. Aceasta este reciclarea energiei. Daca doresti ca masina ta Toyota sa stocheze un maxim de energie franeaza usor si din timp, actionand pedala de frana, pe cat de mult timp posibil.
La coborarile lungi si abrupte selecteaza modul B, pentru a utiliza frana de motor. Retine insa ca acesta nu este la fel de eficient in recuperarea energiei ca franarea normala.