Ai nevoie de informatii suplimentare?
Browser-ul nu este suportat
Din pacate, browser-ul folosit nu este compatibil cu website-ul nostru. Te rugam incearca sa accesezi website-ul dintr-un alt browser precum Edge, Chrome, Firefox sau Safari.

Solutii de electrificare: Mild Hybrid, Hybrid, Plug-in Hybrid, Electric, Hidrogen

Ne aflam in plin proces de tranzitie catre un viitor fara emisii, iar asta inseamna ca in acest moment ne bucuram de o gama variata de solutii de electrificare, de la cele mai simple la cele mai complexe.

Raspunsul la provocarile privind mediul inconjurator se bazeaza pe electrificarea progresiva a sistemelor de propulsie, prin introducerea unuia sau mai multor motoare electrice, in diferite combinatii sau in locul motorului conventional.

Toyota s-a angajat pe drumul dezvoltarii solutiilor electrificate de mai bine de 25 de ani si gratie celor peste 17 milioane de vehicule hibride vandute a castigat o experienta considerabila in popularizarea vehiculelor electrificate.

Afla mai multe despre Toyota Electrificata

Cu optiunile de tehnologie hibrid, hibrid cu incarcare la priza, tehnologie bazata pe hidrogen sau electrica, te vei bucura de energia potrivita pentru tine in acest moment.
Afla mai multe

Modificarile modelelor conventionale

Pana si motorul termic conventional – fie pe benzina, fie diesel – a primit, pe langa inginerii tehnice dezvoltate de-a lungul timpului, si un sistem electric al carui scop este reducerea emisiilor: Start & Stop. Acesta sisteaza temporar functionarea motorului cat timp masina stationeaza pe durate scurte (ex: la semafor), cu mentiunea ca folosirea sistemelor auxiliare, precum cel de aer conditionat, va dezactiva sistemul. Chiar si asa, contributia sistemului Start & Stop la reducerea emisiilor nu trebuie ignorata.

Vezi modelele conventionale Toyota

Descopera modelele Toyota cu motoare pe benzina sau motorina
Afla mai multe (Opens in new window)

Tipuri de sisteme de propulsie

Cele 3 componente ale sistemelor electrice

  1. Unul sau mai multe motoare electrice care contribuie in intregime sau partial la tractiune, a caror marime si putere depind de tipul sistemului electric,
  2. O baterie care stocheaza energia pentru motorul electric,
  3. Un invertor care converteste puterea furnizata de baterie din curent continuu in curent alternativ, pentru a alimenta motorul electric si care efectueaza, de asemenea, si procesul invers, de recuperare a energiei cinetice a masinii in cazul decelerarii/franarii.

Cum se diferentiaza hibridul „Mild” de hibridul integral?

Prima treapta de electrificare este insa hibridizarea usoara. Un sistem mild hybrid – aplicabil atat motoarelor pe benzina cat si celor diesel – inlocuieste starterul clasic si alternatorul cu un motor electric la 48 V, hranit de o baterie Li-ion de capacitate mica, care se incarca folosind energie captata din franarea regenerativa – nu poate fi incarcata din surse externe. Sistemul mild hybrid (MHEV) ajuta in mod electric motorul termic atunci cand se afla in sarcina (de ex: la demaraje), insa acest ajutor de scurta durata nu poate fi considerat drept contributie la rularea fara emisii. Un alt atribut al sistemului mild hybrid este acela ca, in timpul stationarilor, alimenteaza sistemele auxiliare, astfel ca motorul termic ramane oprit pentru mai mult timp atunci cand masina stationeaza la semafor.

Pana la 50% din distanta pe care o parcurgi in oras poate fi facuta cu ajutorul energiei electrice

Toate masinile hibrid au o alimentare pe benzina si una electrica. In comparatie cu mild hybrids, principalul beneficiu al hibridelor integrale Toyota este faptul ca cele doua surse de alimentare functioneaza complet independent una de cealalta.

Masinile mild hybrids isi folosesc motoarele electrice pentru a sustine motorul in timpul acceleratiei si al calatoriei - motorul electric nu poate alimenta singur vehiculul. Intr-un hibrid

integral Toyota sau intr-un hibrid care se incarca singur, va puteti bucura de energie electrica pana la 50% din calatoria pe care o parcurgeti dumneavoastra in oras atunci cand viteza nu depaseste 50 km/h. La viteze mai mari, motorul pe benzina si cel electric lucreaza impreuna pentru a va oferi un boost de putere.

RABLA 2024

Vezi modelele Hybrid din programul Rabla
Afla mai multe

Ce este si cum functioneaza tehnologia Toyota Hybrid

Hibridele cu auto-incarcare (HEV) folosesc, pe langa motorul termic si cel electric cu rol de starter-generator, si un motor electric de propulsie, cuplat unei baterii ceva mai mari decat in cazul hibridelor mild. Astfel, hibridele integrale sunt capabile sa ruleze si in mod pur electric pe distante scurte. Nici aici incarcarea bateriei Li-ion nu se face din surse externe – deci nu este conditionata de incarcarea la priza – ci din recuperarea energiei la franare. In cazul unui sistem hybrid exploatat corespunzator, rularea in mod electric poate depasi chiar si 50% din timpul total de rulare. In momentul de fata, din punct de vedere al raportului eficienta/confort, cea mai buna masina hibrid este cea cu sistem self-charging.

Toyota are un istoric bogat aici, fiind lider in dezvoltarea tehnologiilor hibrid: Prius, model lansat in 1997, a fost primul astfel de exercitiu de eficientizare a consumului si emisiilor. In cele peste doua decenii de perfectionare, sistemul a ajuns sa fie implementat si pe alte modele Toyota, devenind una dintre semnaturile marcii. Cele peste 20 milioane de hibride vandute in tot acest timp sunt poate cel mai convingator argument al eficientei hibridelor full. Lista este completata de beneficiile raportului pret/calitate: au pret competitiv, costuri reduse de mentenanta si valoare mare la revanzare.

Din ce este compus sistemul hibrid?

Sistemul Toyota Hybrid combina doua surse de putere: un motor termic eficient pe benzina si un motor electric puternic, alimentat de o baterie electrica de mare capacitate. Fiecare componenta a fost proiectata special pentru sistemul Toyota Hybrid si functioneaza sinergic cu celelalte elemente.

In centrul sistemului Toyota Hybrid se afla motorul pe benzina cu ciclu Atkinson. Acesta utilizeaza un ciclu diferit de motoarele Otto conventionale, care produce mai putina caldura si este mai eficient, comparativ cu motoarele conventionale, in zona turatii medii – mari, avand un consum optim.

A doua sursa de putere este un motor electric compact cu inalta eficienta, ce completeaza perfect motorul termic. La viteze mici-medii ale autovehiculului, cand eficienta motorului termic

este mica, cuplul motor al motorului electric asigura integral propulsia vehicului. La viteze medii-mari, motorul electric asista motorul termic, asigurand o acceleratie puternica si rafinata si o excelenta economie de carburant. Rezervorul de inalta capacitate a sistemului hibrid Toyota este o baterie NiMH (nichel metal hidrid) sau Li-ion (lithium ion). Bateria stocheaza energia electrica generata de catre sistem si alimenteaza motorul electric pentru a propulsa masina. Nu necesita incarcare de la o sursa externa.

Cum sa conduci eficient o Toyota Hybrid

Sa conduci o Toyota Hybrid este simplu si placut. Sistemul hibrid a fost proiectat pentru utilizarea preponderenta a motorului electric in detrimentul celui termic. Fie ca pleci de la semafor, iesi din parcare sau te deplasezi in trafic, propulsia este asigurata de motorul electric. Mai mult, in regim electric, deplasarea se face silentios si fara emisii. Pentru un maxim de eficienta, apasa usor pedala de acceleratie, iar motorul termic nu va porni pana cand viteza de deplasare nu va creste.
In timpul deplasarii, motorul electric si cel termic functioneaza impreuna in cea mai buna configuratie. Vei obtine o excelenta economie de carburant, fara echivalent la vehiculele conventionale. Sistemul comuta si combina fluid functionarea celor doua surse de putere, pentru a-ti asigura deplasarea in cel mai eficient mod posibil. Nu trebuie sa faci nimic, si s-ar putea nici sa nu sesizezi tranzitiile - sunt foarte rafinate si creeaza o experienta placuta de condus. Apasa pedala de acceleratie cu blandete, astfel incat sa ramai cat mai mult in zona „eco” si sa mentii o eficienta energetica ridicata.

La apasarea pedalei de acceleratie vei angaja puterea combinata a celor doua motoare. Impreuna, acestea asigura un maximum de putere atunci cand este necesar, de exemplu, in depasiri sau in deplasari pe autostrada. Pentru cel mai eficient consum, atinge cat mai rapid viteza dorita, apoi redu apasarea pedalei de acceleratie pentru a te mentine in zona „eco”.

In timp ce incetinesti, motorul termic se va opri din nou. Mai mult, odata cu apasarea pedalei de frana, sistemul recupereaza energia cinetica a autovehiculului si o redirectioneaza spre baterie, incarcand astfel bateria. Aceasta este reciclarea energiei. Daca doresti ca masina ta Toyota sa stocheze un maxim de energie franeaza usor si din timp, actionand pedala de frana, pe cat de mult timp posibil.

La coborarile lungi si abrupte selecteaza modul B, pentru a utiliza frana de motor. Retine insa ca acesta nu este la fel de eficient in recuperarea energiei ca franarea normala.

Alege stilul preferat de condus

Tehnologia Toyota Hybrid le reda soferilor placerea de a conduce. Aceasta ruleaza incredibil de lin și este extrem de receptiva - iar atunci cand conduci prin oraș, te poti bucura de linistea motorului electric.

Sistemul Toyota Hybrid gestioneaza schimbarile si tranzitiile in mod autonom, fara sa fie nevoie de interventia soferului. Prin transmisia automata cu variatie continua controlata electronic (e-CVT), condusul este simplificat si mai mult, devine intuitiv, usor.

Toyota Hybrid

Afla care sunt beneficiile pe termen lung ale detinerii si conducerii unui model Toyota Hybrid.
Afla mai multe

Te-ai gandit la o Toyota Plug-In Hybrid?

Sistemul hibrid de tip plug-in (PHEV) se deosebeste de cel self-charging in primul rand prin capacitatea sa de a se alimenta si din surse externe. Bateria de mare capacitate (cel putin in comparatie cu HEV) permite rularea in mod electric pe distante mai mari, de ordinul a zecilor de kilometri. Prius PHEV poate rula, de exemplu, pana la 50 de kilometri cu un plin de baterie electrica. Exploatarea corespunzatoare a unui PHEV poate reduce dramatic emisiile, consumul si, implicit, costurile de utilizare ale autovehiculului: in cazul unui hibrid plug-in, rularea cu zero emisii, in raport cu timpul total de utilizare, se poate incadra intre 50% si 100%.

Toyota Plug-In Hybrid

Descopera modelele Toyota Plug-In Hybrid, configureaza-l pe cel care ti se potriveste si cere oferta!
Afla mai multe (Opens in new window)

Masini electrice

Sistemul de propulsie full electric (BEV) se debaraseaza de motorul termic, fiind animat de unul sau mai multe motoare electrice, alimentate de o baterie de mare capacitate. Lipsa familiarului motor termic face ca utilizarea unui vehicul electric sa fie complet diferita, functionarea sa depinzand exclusiv de incarcarea la priza. Daca sunt asigurate conditiile optime de confort in utilizare – sursa de incarcare electrica acasa si/sau la birou, astfel incat alimentarea masinii sa nu fie o activitate in sine pentru utilizator – atunci un vehicul electric se poate inscrie ca solutia ideala de mobilitate in momentul de fata.

Modele electrice Toyota

Crezi ca un model integral electric ti s-ar potrivi perfect? Vezi gama de masini electrice Toyota si cere oferta la cel mai apropiat dealer.
Afla mai multe

Pasi spre viitor: Hidrogenul

Un pas urmator in dezvoltarea mobilitatii cu zero emisii si cu impact cat mai mic asupra mediului inconjurator este sistemul de propulsie cu pila de hidrogen. Si acesta foloseste propulsie electrica, iar sursa de energie este obtinuta prin procesarea chimica a hidrogenului. Autovehiculele cu propulsie cu hidrogen nu necesita incarcare la priza, insa functionarea lor este deocamdata conditionata de infrastructura de alimentare cu hidrogen lichid.

Testeaza Toyota

Inainte sa iei o decizie in privinta urmatoarei tale achizitii, vino la cel mai apropiat dealer Toyota, sau programeaza on-line un test drive cu unul dintre modelele hibride. Nimic nu este mai convingator decat o intalnire live.
Programeaza