Solutii de electrificare: Mild Hybrid, Hybrid, Plug-in Hybrid, Electric, Hidrogen
Afla mai multe despre Toyota Electrificata
Modificarile modelelor conventionale
Vezi modelele conventionale Toyota
Tipuri de sisteme de propulsie
Cele 3 componente ale sistemelor electrice
- Unul sau mai multe motoare electrice care contribuie in intregime sau partial la tractiune, a caror marime si putere depind de tipul sistemului electric,
- O baterie care stocheaza energia pentru motorul electric,
- Un invertor care converteste puterea furnizata de baterie din curent continuu in curent alternativ, pentru a alimenta motorul electric si care efectueaza, de asemenea, si procesul invers, de recuperare a energiei cinetice a masinii in cazul decelerarii/franarii.
Cum se diferentiaza hibridul „Mild” de hibridul integral?
Pana la 50% din distanta pe care o parcurgi in oras poate fi facuta cu ajutorul energiei electrice
Toate masinile hibrid au o alimentare pe benzina si una electrica. In comparatie cu mild hybrids, principalul beneficiu al hibridelor integrale Toyota este faptul ca cele doua surse de alimentare functioneaza complet independent una de cealalta.
Masinile mild hybrids isi folosesc motoarele electrice pentru a sustine motorul in timpul acceleratiei si al calatoriei - motorul electric nu poate alimenta singur vehiculul. Intr-un hibrid
integral Toyota sau intr-un hibrid care se incarca singur, va puteti bucura de energie electrica pana la 50% din calatoria pe care o parcurgeti dumneavoastra in oras atunci cand viteza nu depaseste 50 km/h. La viteze mai mari, motorul pe benzina si cel electric lucreaza impreuna pentru a va oferi un boost de putere.
Ce este si cum functioneaza tehnologia Toyota Hybrid
Hibridele cu auto-incarcare (HEV) folosesc, pe langa motorul termic si cel electric cu rol de starter-generator, si un motor electric de propulsie, cuplat unei baterii ceva mai mari decat in cazul hibridelor mild. Astfel, hibridele integrale sunt capabile sa ruleze si in mod pur electric pe distante scurte. Nici aici incarcarea bateriei Li-ion nu se face din surse externe – deci nu este conditionata de incarcarea la priza – ci din recuperarea energiei la franare. In cazul unui sistem hybrid exploatat corespunzator, rularea in mod electric poate depasi chiar si 50% din timpul total de rulare. In momentul de fata, din punct de vedere al raportului eficienta/confort, cea mai buna masina hibrid este cea cu sistem self-charging.
Toyota are un istoric bogat aici, fiind lider in dezvoltarea tehnologiilor hibrid: Prius, model lansat in 1997, a fost primul astfel de exercitiu de eficientizare a consumului si emisiilor. In cele peste doua decenii de perfectionare, sistemul a ajuns sa fie implementat si pe alte modele Toyota, devenind una dintre semnaturile marcii. Cele peste 20 milioane de hibride vandute in tot acest timp sunt poate cel mai convingator argument al eficientei hibridelor full. Lista este completata de beneficiile raportului pret/calitate: au pret competitiv, costuri reduse de mentenanta si valoare mare la revanzare.
Din ce este compus sistemul hibrid?
In centrul sistemului Toyota Hybrid se afla motorul pe benzina cu ciclu Atkinson. Acesta utilizeaza un ciclu diferit de motoarele Otto conventionale, care produce mai putina caldura si este mai eficient, comparativ cu motoarele conventionale, in zona turatii medii – mari, avand un consum optim.
A doua sursa de putere este un motor electric compact cu inalta eficienta, ce completeaza perfect motorul termic. La viteze mici-medii ale autovehiculului, cand eficienta motorului termic
este mica, cuplul motor al motorului electric asigura integral propulsia vehicului. La viteze medii-mari, motorul electric asista motorul termic, asigurand o acceleratie puternica si rafinata si o excelenta economie de carburant. Rezervorul de inalta capacitate a sistemului hibrid Toyota este o baterie NiMH (nichel metal hidrid) sau Li-ion (lithium ion). Bateria stocheaza energia electrica generata de catre sistem si alimenteaza motorul electric pentru a propulsa masina. Nu necesita incarcare de la o sursa externa.
Cum sa conduci eficient o Toyota Hybrid
La apasarea pedalei de acceleratie vei angaja puterea combinata a celor doua motoare. Impreuna, acestea asigura un maximum de putere atunci cand este necesar, de exemplu, in depasiri sau in deplasari pe autostrada. Pentru cel mai eficient consum, atinge cat mai rapid viteza dorita, apoi redu apasarea pedalei de acceleratie pentru a te mentine in zona „eco”.
In timp ce incetinesti, motorul termic se va opri din nou. Mai mult, odata cu apasarea pedalei de frana, sistemul recupereaza energia cinetica a autovehiculului si o redirectioneaza spre baterie, incarcand astfel bateria. Aceasta este reciclarea energiei. Daca doresti ca masina ta Toyota sa stocheze un maxim de energie franeaza usor si din timp, actionand pedala de frana, pe cat de mult timp posibil.
La coborarile lungi si abrupte selecteaza modul B, pentru a utiliza frana de motor. Retine insa ca acesta nu este la fel de eficient in recuperarea energiei ca franarea normala.
Alege stilul preferat de condus
Tehnologia Toyota Hybrid le reda soferilor placerea de a conduce. Aceasta ruleaza incredibil de lin și este extrem de receptiva - iar atunci cand conduci prin oraș, te poti bucura de linistea motorului electric.
Sistemul Toyota Hybrid gestioneaza schimbarile si tranzitiile in mod autonom, fara sa fie nevoie de interventia soferului. Prin transmisia automata cu variatie continua controlata electronic (e-CVT), condusul este simplificat si mai mult, devine intuitiv, usor.