Odata intrat in lumea masinilor hibride si electrice, te vei familiariza cu notiuni precum mufe rapide electrice, cablu de incarcare type 2, priza electrica auto, vei afla despre tipuri de mufe si multe altele.
Dar asta vine ulterior, pentru ca in prima faza trebuie sa stii mai degraba ce incarci si de ce incarci.
Nu toate masinile electrificate din gama Toyota au nevoie de o priza care sa incarce bateria pentru a functiona. Exista, intr-adevar, modelele Toyota complet electrice, la care bateria care alimenteaza motorul electric trece asa cum ar fi de asteptat prin ciclul incarcare-descarcare-incarcare, cu autonomie previzibila si comportament care ii permite soferului sa calculeze deplasari si trasee de la o priza la urmatoarea. La aceste modele si la incarcarea acestor baterii vom reveni cu detalii mai tarziu.
Exista, insa, in gama Toyota si masini hibride, in sistemul carora un motor electric si unul termic lucreaza impreuna pentru a propulsa masina. Aici comportamentul de incarcare se schimba pentru bateria care alimenteaza motorul electric.
Un model Toyota plug-in hybrid (PHEV), de exemplu, are un motor electric ce poate prelua propulsia in anumite momente, iar acest motor e alimentat de o baterie care se poate descarca si poate fi reincarcata la priza. O diferenta importanta consta in faptul ca soferul poate sa nu incarce bateria motorului electric, si intr-adevar sunt adesea cazuri in care soferul uita sa incarce bateria, iar atunci masina se comporta ca una conventionala, cu motor termic si consum de combustibil. Acest comportament vine cu multe dezavantaje, mai ales avand in vedere ca bateria este grea si daca este goala nu face decat sa adauge la gabaritul masinii si sa majoreze consumul. Deci este mai mult decat recomandabil ca bateria PHEV sa fie incarcata, dar nu este obligatoriu pentru functionarea masinii.
Tot in gama Toyota electrificata gasim si masini full hybrid, cu toate avantajele propulsiei pe baza de curent electric, dar fara incarcare la priza. Toate masinile Toyota de acest folosesc baterii care se incarca singure, in timpul deplasarii. Incarcarea bateriei se realizeaza prin redirectionarea excesului de putere al motorului, precum si prin tehnologia de franare regenerativa, care permite motorului electric sa se comporte ca un generator pentru baterie la franare sau in rampa.