Browser-ul nu este suportat
Din pacate, browser-ul folosit nu este compatibil cu website-ul nostru. Te rugam incearca sa accesezi website-ul dintr-un alt browser precum Edge, Chrome, Firefox sau Safari.

Forma adaptata la continut

Evolutia in timp a formelor de caroserie a asezat tipurile de masini in segmente destul de clar diferentiate, dar granitele dintre ele sunt suficient de fluide cat sa fie nevoie de o clarificare a termenilor.

Recipientul mobilitatii tale

Cat de multe spune forma exterioara a unei masini despre toate elementele care ii dau substanta si personalitate? Mai important, cat din aceasta forma reflecta de fapt personalitatea ta?
Atractia actuala pentru crossovere si SUV-uri aduce in prim-plan o conformatie auto care fuzioneaza repere din segmente diferite si o buna parte din componentele distincte ale caroseriilor traditionale.
Aceasta metamorfoza porneste totusi de la forme si dimensiuni de caroserie cu o istorie indelungata care inca au relevanta pe piata. Masinile din segmentul A, de exemplu, au reprezentat punctul de pornire pentru mobilitatea multor familii in perioada postbelica, fiind si fundatia de crestere pentru multe marci auto. Astazi, acest segment cuprinde modelele citadine care asigura deplasarea eficienta in spatiul urban si raspund nevoilor unui utilizator individual sau ale unui cuplu.

In ceea ce priveste forma masinilor, aparitia si afirmarea modelelor hatchback a intrerupt suprematia solutiei in trei volume, care si-a pastrat relevanta pentru un timp mai ales in segmentele superioare, ca expresie de statut si prestigiu.

Ponderea fiecarui segment in oferta constructorilor auto a reflectat tendintele momentului si preferintele clientilor, la fel cum formele caroseriilor s-au conformat transformarilor economico-sociale, de la modele hatchback versatile si adecvate perioadelor de criza pana la vehicule polivalente, capabile sa transporte bagaje multe si voluminoase sau membrii unei familii numeroase.

Pentru a gestiona aceste schimbari, fiecare marca a identificat propriile solutii, de aceea este util sa vedem cum a reusit Toyota sa isi mentina prezenta in cele mai importante segmente de piata cu modele perfect adaptate prin forma si continut la cerintele specifice ale utilizatorilor.

Gama Toyota in Romania

De la Aygo X pana la Land Cruiser, gama Toyota acopera toate formele de caroserie si segmentele relevante ale momentului.
Afla mai multe

Segment A - clasa mini

Natura urbana

Concentrat dintotdeauna pe eficientizarea spatiului interior intr-o caroserie cu dimensiuni reduse (Opens in new window), segmentul A favorizeaza conformatia in doua volume, care permite la nevoie extinderea spatiului de incarcare prin rabatarea banchetei, profitand si de accesul la portbagaj prin intermediul unui hayon cu decupaj generos.

Este un segment extrem de competitiv, aflat permanent in cautarea echilibrului dintre costurile semnificative pentru producator si nevoia de a oferi clientilor un pret accesibil. Drept urmare, oferta de motorizare este destul de limitata in acest caz, iar solutiile tehnice adoptate trebuie justificate de performanta comerciala.

Spre deosebire de alti constructori, Toyota a ramas activa in acest segment prin reinventarea modelului Aygo (Opens in new window), metamorfozat acum intr-un crossover minion si avangardist, Aygo X. Oferit cu un singur motor pe benzina, de 1.0 litru, cuplat la o transmisie

manuala sau o cutie cu variatie continua, Aygo X reformuleaza reteta segmentului A, incluzand in oferta echipamente disponibile pana acum doar in clasele superioare, de la posibilitatea incarcarii prin inductie a telefonului mobil pana la sistemul multimedia evoluat cu ecran tactil HD de 9”. Nivelul de siguranta a crescut, de asemenea, fiind prezente multe dintre sistemele promovate in cadrul pachetului T-Mate.

Mai mult decat atat, optiunile generoase de personalizare oferite de Aygo X la exterior – prin solutii cromatice curajoase – si interior – gratie multiplelor niveluri de echipare – dau nastere unor masini cu personalitati puternice, cu o prezenta impunatoare, subliniata de pasajele ample ale rotilor si jantele expresive din aliaj cu diametru de pana la 18”.
Cere oferta

Crossover-ul Aygo X

Exploreaza-l in detaliu si alege-ti versiunea si culoarea preferata.
Descopera

Segmentul B - Clasa mica

Calea de mijloc

La fel cum segmentul A a depasit consistent granita informala a lungimii de 3.500 mm (Aygo X se alungeste pe o distanta de 3.700 mm), segmentul B si-a extins acoperirea intr-o zona ocupata anterior de modelele compacte. De fapt, in ultimele doua decenii, lungimea medie a segmentelor A, B si C din Europa a crescut cu circa 200 mm, ceea ce face si mai dificila incadrarea noilor modele intr-o anumita clasa de masini.

In gama Toyota, de pilda, daca versiunea hatchback a lui Yaris isi limiteaza amprenta la o lungime de 3.940 mm, indraznetul SUV Yaris Cross a depasit bariera celor 4 metri (4.180 mm).

Aplicata pe un model de referinta in segmentul B european, asa cum este Toyota Yaris, arhitectura SUV pune in valoare in cazul lui Yaris Cross garda inaltata la sol, aspectul robust si o functionalitate sporita. Cu o capacitate maxima de 397 de litri, portbagajul lui Yaris Cross este cu peste 100 de litri mai incapator decat cel al fratelui hatchback.
Altfel, segmentul B reprezinta pentru Toyota spatiul de debut pentru tehnologiile hibride de propulsie, ceea ce ii asigura intaietatea pe piata, fiindca Yaris Cross (Opens in new window) este in prezent singurul model hybrid cu tractiune integrala din clasa sa. Un asemenea titlu de glorie este suplimentat si de echipamente preluate din segmentele superioare, precum afisajul color Head Up Display de 10”.

Compact, dar spatios

Configureaza Yaris Cross si descopera cum poate fi un crossover de clasa mica atat de spatios la interior.
Configureaza

Segmentul C - Clasa medie

Atractie compacta

Prin oferta completa de spatiu, confort si siguranta, segmentul compact a fost mereu privilegiat de constructorii auto. Deloc intamplator, Toyota integreaza in aceasta clasa toate formele de caroserie care exprima in mod aparte atuurile segmentului C.

Provenita din distributia traditionala a principalelor volume ale masinii in trei sectiuni dedicate – compartiment motor, habitaclu si portbagaj – caroseria sedan plaseaza pasagerii in centrul ecuatiei, asigurand in acelasi timp o silueta eleganta si dinamica. Capacitatea portbagajului este semnificativa, putand fi extinsa prin rabatarea banchetei, dar uneori accesibilitatea este limitata pentru obiectele mai mari din cauza decupajului ingust din zona posterioara a caroseriei.

Situatia este remediata de break, caraus prin excelenta, care prin deschiderea ampla a hayonului delimiteaza un spatiu generos de incarcare. Latura utilitara a breakurilor se traduce si prin alungirea consolei spate, ceea ce majoreaza lungimea totala a masinii, un efect care nu este intotdeauna apreciat in utilizare cotidiana.

Compromisul este oferit de hatchback, configurat optim pentru a primi cinci pasageri, cu tot cu bagaje, dar care la nevoie poate fi o resursa valoroasa pentru transportul obiectelor voluminoase. In functie de optiuni, rabatarea fractionata a banchetei poate imbunatati flexibilitatea spatiului interior.

Acordata impecabil la acest registru variabil de conformatii structurale, familia Corolla raspunde tuturor nevoilor clientilor Toyota, oferind in prezent patru caroserii distincte – sedan, break, hatchback si crossover (Opens in new window) – consolidand astfel titlul de cea mai bine vanduta masina din lume.

Fiecare dintre membrii familiei Corolla si-a construit o carte de vizita personalizata, care porneste insa de la o fundatie comuna de dotari de siguranta, conectivitate si confort. La acestea se adauga diverse optiuni de personalizare, inclusiv un nivel expansiv de echipare GR Sport, inspirat din performantele diviziei Toyota Gazoo Racing.

Cat priveste expresivitatea caroseriei in trei volume, sedanul Camry ilustreaza intrutotul eleganta si prestanta acestei solutii in segmentul D, avand de partea sa si argumentul imbatabil al unei propulsii hibride extrem de eficiente.
Configureaza Camry

Noul SUV Corolla Cross

Cel mai nou membru al familiei Corolla este aici si te asteapta sa faceti cunostinta!
Descopera

Segmentele SUV

Cate un SUV pentru fiecare

Eferverscenta SUV a cuprins rapid toate segmentele, dupa cum o dovedeste pe deplin gama Toyota, de la praslea Aygo X pana la impozantul Land Cruiser.

Atractivitatea acestui tip de caroserie reuneste mai multe elemente. Garda la sol mai inalta decat a unui model hatchback, break sau sedan, confera multiple beneficii: capacitate de trecere imbunatatita pe suprafete solicitante, de la obstacole urbane pana la trasee neasfaltate; pozitie de conducere cu vizibilitate optima asupra traficului si repere clare in jurul masinii; acces facil la habitaclu si portbagaj.

Apoi, prezenta impunatoare a SUV-urilor si crossoverelor reflecta capabilitati sporite la capitolul siguranta, dar si un sentiment de incredere in potentialul masinii. Nu in ultimul rand, profilurile diverse de utilizatori se regasesc in diversitatea formelor structurale, de la coupe-uri atletice (cum este Toyota C-HR) pana la conformatii compacte si rationale (Toyota Corolla Cross) sau solutii generoase si versatile (Toyota RAV4 si Highlander).

In aria de cuprindere a segmentului C, SUV-urile si crossoverele beneficiaza si de cea mai diversa gama de solutii propulsive, dupa cum o dovedeste si Toyota: motoare termice, solutii hybrid si plug-in hybrid (pentru RAV4).

Abordarea aparent unitara la exterior – caroserii in doua volume, in general, evocand aspectul unui break inaltat – are in practica doua declinari structurale importante. Desi cele mai multe SUV-uri si crossovere folosesc caroserii autoportante (cu sau fara tractiune integrala), exista inca modele deosebite care adopta solutia clasica, cu sasiu si caroserie separate, pastrand astfel vie mostenirea SUV-urilor veritabile. Cel mai potrivit exemplu in acest sens este legendarul Land Cruiser, cea mai longeviva serie din gama Toyota.
Legat de spatiul interior al SUV-urilor si crossoverelor, merita subliniat ca forma caroseriei le permite sa preia o caracteristica esentiala a monovolumelor din trecut, segment aflat la apusul expresiei sale: atat Highlander, cat si Land Cruiser au optiunea organizarii spatiului interior in conformatie cu sapte locuri, adaugand un avantaj functional important pentru utilizatori.

SUV sau crossover?

Descopera diferitele tipuri de SUV
Afla mai multe

Autoutilitare sau vehicule comerciale

Util si placut

Vehiculele utilitare ocupa un loc aparte intre segmentele auto conventionale. Pe de o parte, ai modelele de familie derivate din furgonete comerciale extrem de competente, revizuite pentru a-si pune in valoare calitatile native. Pavilionul lor inaltat, accesul facilitat de usile culisante si spatiul interior vast sunt argumente imbatabile pentru aceasta metamorfoza. De cealalta parte gasesti modele pick-up capabile sa infrunte orice traseu, sa transporte orice incarcatura, indiferent daca este vorba despre marfa, unelte sau echipamente sportive de aventura.
Toyota are reprezentanti in ambele zone. Noul Proace City Verso poate transporta in deplin confort pana la sapte pasageri (optiune disponibila pe anumite piete), in timp ce Proace Verso ofera pana la 9 locuri (8+1), dar si versiuni rafinate cu 7 locuri si scaune individuale. La capitolul motorizare, ambele modele asigura alternativa intre un diesel extrem de eficient si o solutie electrica aliniata la prioritatile momentului in privinta emisiilor de carbon.
Referitor la modelele pick-up si calitatile lor, Toyota are un cuvant greu de spus in conditiile in care Hilux este cel mai bine vandut pick-up din lume, cu peste 18 milioane de exemplare comercializate in toata lumea. In plus, succesele inregistrate de Hilux in solicitantul raliu Dakar confirma statutul indestructibil al acestui model util, practic, confortabil si performant.
Descopera Toyota Off-Road