Forma adaptata la continut
In ceea ce priveste forma masinilor, aparitia si afirmarea modelelor hatchback a intrerupt suprematia solutiei in trei volume, care si-a pastrat relevanta pentru un timp mai ales in segmentele superioare, ca expresie de statut si prestigiu.
Ponderea fiecarui segment in oferta constructorilor auto a reflectat tendintele momentului si preferintele clientilor, la fel cum formele caroseriilor s-au conformat transformarilor economico-sociale, de la modele hatchback versatile si adecvate perioadelor de criza pana la vehicule polivalente, capabile sa transporte bagaje multe si voluminoase sau membrii unei familii numeroase.
Gama Toyota in Romania
Segment A - clasa mini
Natura urbana
Concentrat dintotdeauna pe eficientizarea spatiului interior intr-o caroserie cu dimensiuni reduse (Opens in new window), segmentul A favorizeaza conformatia in doua volume, care permite la nevoie extinderea spatiului de incarcare prin rabatarea banchetei, profitand si de accesul la portbagaj prin intermediul unui hayon cu decupaj generos.
Este un segment extrem de competitiv, aflat permanent in cautarea echilibrului dintre costurile semnificative pentru producator si nevoia de a oferi clientilor un pret accesibil. Drept urmare, oferta de motorizare este destul de limitata in acest caz, iar solutiile tehnice adoptate trebuie justificate de performanta comerciala.
Spre deosebire de alti constructori, Toyota a ramas activa in acest segment prin reinventarea modelului Aygo (Opens in new window), metamorfozat acum intr-un crossover minion si avangardist, Aygo X. Oferit cu un singur motor pe benzina, de 1.0 litru, cuplat la o transmisie
manuala sau o cutie cu variatie continua, Aygo X reformuleaza reteta segmentului A, incluzand in oferta echipamente disponibile pana acum doar in clasele superioare, de la posibilitatea incarcarii prin inductie a telefonului mobil pana la sistemul multimedia evoluat cu ecran tactil HD de 9”. Nivelul de siguranta a crescut, de asemenea, fiind prezente multe dintre sistemele promovate in cadrul pachetului T-Mate.
Segmentul B - Clasa mica
Calea de mijloc
La fel cum segmentul A a depasit consistent granita informala a lungimii de 3.500 mm (Aygo X se alungeste pe o distanta de 3.700 mm), segmentul B si-a extins acoperirea intr-o zona ocupata anterior de modelele compacte. De fapt, in ultimele doua decenii, lungimea medie a segmentelor A, B si C din Europa a crescut cu circa 200 mm, ceea ce face si mai dificila incadrarea noilor modele intr-o anumita clasa de masini.
In gama Toyota, de pilda, daca versiunea hatchback a lui Yaris isi limiteaza amprenta la o lungime de 3.940 mm, indraznetul SUV Yaris Cross a depasit bariera celor 4 metri (4.180 mm).
Compact, dar spatios
Segmentul C - Clasa medie
Atractie compacta
Prin oferta completa de spatiu, confort si siguranta, segmentul compact a fost mereu privilegiat de constructorii auto. Deloc intamplator, Toyota integreaza in aceasta clasa toate formele de caroserie care exprima in mod aparte atuurile segmentului C.
Provenita din distributia traditionala a principalelor volume ale masinii in trei sectiuni dedicate – compartiment motor, habitaclu si portbagaj – caroseria sedan plaseaza pasagerii in centrul ecuatiei, asigurand in acelasi timp o silueta eleganta si dinamica. Capacitatea portbagajului este semnificativa, putand fi extinsa prin rabatarea banchetei, dar uneori accesibilitatea este limitata pentru obiectele mai mari din cauza decupajului ingust din zona posterioara a caroseriei.
Situatia este remediata de break, caraus prin excelenta, care prin deschiderea ampla a hayonului delimiteaza un spatiu generos de incarcare. Latura utilitara a breakurilor se traduce si prin alungirea consolei spate, ceea ce majoreaza lungimea totala a masinii, un efect care nu este intotdeauna apreciat in utilizare cotidiana.
Compromisul este oferit de hatchback, configurat optim pentru a primi cinci pasageri, cu tot cu bagaje, dar care la nevoie poate fi o resursa valoroasa pentru transportul obiectelor voluminoase. In functie de optiuni, rabatarea fractionata a banchetei poate imbunatati flexibilitatea spatiului interior.
Acordata impecabil la acest registru variabil de conformatii structurale, familia Corolla raspunde tuturor nevoilor clientilor Toyota, oferind in prezent patru caroserii distincte – sedan, break, hatchback si crossover (Opens in new window) – consolidand astfel titlul de cea mai bine vanduta masina din lume.
Fiecare dintre membrii familiei Corolla si-a construit o carte de vizita personalizata, care porneste insa de la o fundatie comuna de dotari de siguranta, conectivitate si confort. La acestea se adauga diverse optiuni de personalizare, inclusiv un nivel expansiv de echipare GR Sport, inspirat din performantele diviziei Toyota Gazoo Racing.
Noul SUV Corolla Cross
Segmentele SUV
Cate un SUV pentru fiecare
Eferverscenta SUV a cuprins rapid toate segmentele, dupa cum o dovedeste pe deplin gama Toyota, de la praslea Aygo X pana la impozantul Land Cruiser.
Atractivitatea acestui tip de caroserie reuneste mai multe elemente. Garda la sol mai inalta decat a unui model hatchback, break sau sedan, confera multiple beneficii: capacitate de trecere imbunatatita pe suprafete solicitante, de la obstacole urbane pana la trasee neasfaltate; pozitie de conducere cu vizibilitate optima asupra traficului si repere clare in jurul masinii; acces facil la habitaclu si portbagaj.
Apoi, prezenta impunatoare a SUV-urilor si crossoverelor reflecta capabilitati sporite la capitolul siguranta, dar si un sentiment de incredere in potentialul masinii. Nu in ultimul rand, profilurile diverse de utilizatori se regasesc in diversitatea formelor structurale, de la coupe-uri atletice (cum este Toyota C-HR) pana la conformatii compacte si rationale (Toyota Corolla Cross) sau solutii generoase si versatile (Toyota RAV4 si Highlander).
In aria de cuprindere a segmentului C, SUV-urile si crossoverele beneficiaza si de cea mai diversa gama de solutii propulsive, dupa cum o dovedeste si Toyota: motoare termice, solutii hybrid si plug-in hybrid (pentru RAV4).