Toate masinile din gama Toyota electrificata, si nu numai, vin cu garantii de pana la 6 ani sau 200.000 km, dar dincolo de aceste certitudini este intotdeauna o idee buna sa iei masuri pentru a mentine masina in cea mai buna stare de functionare si a prelungi durata de viata a componentelor cat se poate de mult.
In privinta bateriei, una dintre cele mai importante piese ale masinilor hibride si electrice de la Toyota, sunt foarte mult rutine si masuri pe care le poate utiliza un sofer pentru a asigur o intretinere buna si o viata cat mai lunga.
Toyota implementeaza din fabrica tehnologie inovatoare, ajunsa la a patra generatie, ca rezultat al celor peste 20 de ani de experienta in domeniul autovehiculelor cu propulsie hibrida. Aceasta tehnologie este proiectata pentru a produce rezultate optime pe toata durata de viata a masinii, iar bateria hibrid beneficiaza si ea de garantia standard Toyota.
Pe scurt, rolul bateriei in propulsia hibrida este acela de a alimenta un motor electric care preia propulsia in momente in care motorul termic ar putea avea un randament mai putin decat optim. In timp ce motorul termic cu ciclu Atkinson, folosit de Toyota, consuma mai putin combustibil la turatii medii si mari, motorul electric intra in actiune la viteze mici si asista motorul termic la viteze atunci cand acesta este in functiune.
In plus, relatia dintre motorul electric si baterie merge in ambele sensuri, adica motorul electric se comporta in anumite situatii ca un generator si alimenteaza bateria cu electricitate provenita din excesul de energie generata de deplasarea masinii. Aici vine in ajutor si sistemul de franare regenerativa, iar bateriile masinilor full hybrid nu au nevoie niciodata de priza pentru ca se incarca si descarca exclusiv in interiorul acestor sisteme ale motoarelor.