Ai nevoie de informatii suplimentare?
Browser-ul nu este suportat
Din pacate, browser-ul folosit nu este compatibil cu website-ul nostru. Te rugam incearca sa accesezi website-ul dintr-un alt browser precum Edge, Chrome, Firefox sau Safari.

Ce este hidrogenul

O SCURTA INTRODUCERE IN LUMEA ACESTEI SURSE DE ENERGIE

Hidrogenul este o substanta curata, sigura si disponibil in cantitati aproape nelimitate. De fapt, este unul din elementele chimice cele mai abundente din univers. De aceea, el poate fi obtinut local. 

Atunci cand are hidrogenul la baza, crearea energiei este de doua pana la trei ori mai eficienta decat in cazul motoarelor conventionale, adica este posibila parcurgerea unei distante mai mari cu mai putin combustibil. In plus, singurul produs secundar al acesteia este apa. Vehiculele cu pile de combustie pe hidrogen nu emit CO2 sau alte gaze nocive, precum compusii organici volatili, monoxidul de carbon sau oxizii de azot.  

CUM ESTE OBTINUT HIDROGENUL?

In forma sa pura, hidrogenul este un gaz invizibil, inodor si non-toxic, mai usor decat aerul. Insa, deoarece hidrogenul nu este prezent in mod natural in aceasta forma, el trebuie mai intai extras.

Exista mai multe metode pentru a produce hidrogenul, cum ar fi electroliza apei, in timpul careia se trece un curent electric prin apa, in urma careia se produce hidrogen in forma gazoasa.

Daca este folosita electricitate din surse regenerabile, procedura este si mai prietenoasa cu mediul. Aditional, hidrogenul poate fi stocat si transportat destul de usor. Toate aceste atribute il situeaza in topul surselor de energie ale viitorului. 

CUM ESTE GENERATA ENERGIA ELECTRICA?

Pentru a transforma hidrogenul in energie electrica, este necesara o pila de combustie. Sistemul de propulsie bazat pe pile de combustie dezvoltat de Toyota genereaza energie prin intermediul reactiei dintre hidrogen si oxigen, al carei unic produs secundar este apa. Aceasta energie este transmisa direct catre motorul electric ce propulseaza masina, iar energia in exces este stocata temporar in bateria ce poate, de asemenea, sa alimenteze motorul.