Ai nevoie de informatii suplimentare?
Browser-ul nu este suportat
Din pacate, browser-ul folosit nu este compatibil cu website-ul nostru. Te rugam incearca sa accesezi website-ul dintr-un alt browser precum Edge, Chrome, Firefox sau Safari.

Trenul bimodal pe hidrogen, pregatit pentru teste suplimentare

Consortiul FCH2Rail intra intr-o noua etapa cu teste intensive in Spania
14/06/2023
Trenul demonstrativ FCH2Rail, care utilizeaza un bloc de alimentare hibrid cu pile de combustie, a fost testat pe o linie publica de mare altitudine din Spania. Trenul primeste energie electrica de la linia de inalta tensiune, atunci cand aceasta este disponibila. Cand nu este disponibila, acesta trece la utilizarea pilelor de combustie cu hidrogen Toyota.
  • Primul tren pe hidrogen din reteaua feroviara spaniola 

    De-a lungul liniei Zaragoza-Canfranc din Pirineii spanioli, trenul demonstrativ pe hidrogen FCH2Rail care utilizeaza un sistem de propulsie bimodal a efectuat cu succes prima cursa-test. Aceasta s-a desfasurat pe o linie solicitanta, cu pante abrupte, care a pus la incercare noul sistem de generare a energiei. Pe portiunile electrificate ale acestei linii, trenul a circulat in modul complet electric. Pe portiunile neelectrificate, trenul a functionat in modul hibrid, combinand energia de la pilele de combustie cu hidrogen si de la baterii. Acest lucru se datoreaza blocului de alimentare hibrid cu pile de combustie, cu cele sase module Toyota Fuel Cell cu tehnologie de generatia a doua.

  • Urmeaza teste mai dificile

    Trenul a primit o autorizatie suplimentara pentru a testa noua tehnologie intr-o gama larga de conditii de cerere de putere si de energie care simuleaza mai fidel diferite servicii comerciale. Prin urmare, trenul va circula pe diferite linii ale retelei spaniole, in principal in Aragon, Madrid si Galicia, in conditii climatice si de functionare dificile. Acest lucru va permite o evaluare mai completa a noii tehnologii de la bord, care urmareste sa ofere o alternativa durabila la tractiunea diesel conventionala utilizata in prezent pe multe linii.  

  • Un tren cu numerosi parteneri

    Trenul pe hidrogen face parte din Consortiul FCH2Rail, un proiect care a inceput la inceputul anului 2021 si este programat sa fie finalizat pana la sfarsitul anului 2024. Din consortiu fac parte companiile spaniole Renfe Operadora, Adif, CAF si Centro Nacional de Hidrógeno, compania portugheza IP (Infrastructures of Portugal), DLR si STT din Germania, precum si Toyota Motor Europe, care ofera sprijin pentru integrarea modulelor cu pile de combustie. Proiectul este finantat partial de Parteneriatul pentru un hidrogen curat al Comisiei Europene. De asemenea, sunt implicate: Iberdrola (hidrogen verde), Shie-Arpa (o solutie de distributie de H2 de inalta presiune) si Ercros (H2 verde pentru aplicatii de mobilitate).

Te-ar putea interesa si