Trenul demonstrativ FCH2Rail, care utilizeaza un bloc de alimentare hibrid cu pile de combustie, a fost testat pe o linie publica de mare altitudine din Spania. Trenul primeste energie electrica de la linia de inalta tensiune, atunci cand aceasta este disponibila. Cand nu este disponibila, acesta trece la utilizarea pilelor de combustie cu hidrogen Toyota.
Primul tren pe hidrogen din reteaua feroviara spaniola
De-a lungul liniei Zaragoza-Canfranc din Pirineii spanioli, trenul demonstrativ pe hidrogen FCH2Rail care utilizeaza un sistem de propulsie bimodal a efectuat cu succes prima cursa-test. Aceasta s-a desfasurat pe o linie solicitanta, cu pante abrupte, care a pus la incercare noul sistem de generare a energiei. Pe portiunile electrificate ale acestei linii, trenul a circulat in modul complet electric. Pe portiunile neelectrificate, trenul a functionat in modul hibrid, combinand energia de la pilele de combustie cu hidrogen si de la baterii. Acest lucru se datoreaza blocului de alimentare hibrid cu pile de combustie, cu cele sase module Toyota Fuel Cell cu tehnologie de generatia a doua.