1. Despre Toyota
  2. News
  3. Un nou echipament pentru decarbonizarea fabricilor
Ai nevoie de informatii suplimentare?
Browser-ul nu este suportat
Din pacate, browser-ul folosit nu este compatibil cu website-ul nostru. Te rugam incearca sa accesezi website-ul dintr-un alt browser precum Edge, Chrome, Firefox sau Safari.

Noul echipament cu pile de combustie pentru decarbonizarea productiei

Un echipament inovator de electroliza, de la Toyota, stimuleaza consumul local de hidrogen produs la nivel local
Toyota colaboreaza cu grupul DENSO pentru a utiliza hidrogenul si energia regenerabila in vederea decarbonizarii unei fabrici din prefectura Fukushima din Japonia. Este vorba despre un nou echipament de electroliza care utilizeaza tehnologia Mirai pentru a construi un model de productie locala de hidrogen pentru consumul local.
17/03/2023

Noul echipament bazat pe tehnologia Mirai

 Toyota colaboreaza cu prefectura Fukushima din iunie 2021 pentru dezvoltarea unor noi orase ale viitorului bazate pe hidrogen. Recent, am dezvoltat un nou echipament de electroliza care produce hidrogen din apa electrolizata, utilizand stiva de celule de combustie si alte tehnologii de la Mirai. Luna aceasta, echipamentul va fi pus in functiune la o fabrica DENSO Fukushima Corporation. Fabrica va putea produce hidrogen curat si il va utiliza intr-un cuptor cu gaz, contribuind astfel la decarbonizarea fabricii. Un alt obiectiv este acela de a extinde implementarea modelului la alte industrii si regiuni.

Rolul-cheie al hidrogenului pentru neutralitatea emisiilor de carbon

Toyota considera ca hidrogenul este un combustibil esential pentru initiativele menite sa reduca emisiile de CO2 si sa contribuie la obiectivele de neutralitate a emisiilor de carbon. In acest sens, ne propunem sa promovam utilizarea hidrogenului nu numai prin intermediul autovehiculelor electrice cu pile de combustie (FCEV), cum ar fi autoturismele, camioanele comerciale si autobuzele, ci si prin utilizarea pe scara larga a produselor cu pile de combustie (FC), cum ar fi alternatoarele stationare cu pile de combustie. In acest scop, Toyota colaboreaza cu diversi parteneri din industrie in domeniile producerii, transportului, stocarii si utilizarii hidrogenului.
 
Trei caracteristici ale echipamentului de electroliza
  • Pile de inalta fiabilitate in stiva de electroliza cu membrana schimbatoare de protoni (Proton Exchange Membrane - PEM), sustinuta de rezultatele productiei in masa si ale utilizarii a peste sapte milioane de pile de la lansarea Mirai in 2014.
  • Durabilitate sporita prin utilizarea titanului pentru separatorul stivei. Rezistenta ridicata la coroziune a titanului mentine aproape acelasi nivel de performanta chiar si dupa 80.000 de ore de functionare.
  • Un nivel de cost rezonabil. Mai mult de 90% din componentele stivei de pile de combustie pentru vehiculele FCEV si instalatiile de productie a pilelor de combustie pot fi utilizate/impartite in procesul de productie a pilelor de electroliza cu PEM, ceea ce reduce costurile de fabricatie.

Te-ar putea interesa si