Ai nevoie de informatii suplimentare?
Browser-ul nu este suportat
Din pacate, browser-ul folosit nu este compatibil cu website-ul nostru. Te rugam incearca sa accesezi website-ul dintr-un alt browser precum Edge, Chrome, Firefox sau Safari.

In cursa spre o societate neutra in ceea ce priveste emisiile de dioxid de carbon

Toyota Gazoo Racing ca teren de testare pentru dezvoltarea de combustibili cu emisii neutre de dioxid de carbon
24/08/2023
Toyota Gazoo Racing joaca un rol-cheie in depasirea limitelor pe circuit pentru a dezvolta solutii de mobilitate neutre din punctul de vedere al emisiilor de dioxid de carbon si pentru a produce masini din ce in ce mai bune. Din 2021, echipa concureaza cu motoare cu combustie interna care functioneaza cu hidrogen. 
  • Gazoo Racing pentru masini mai bune

    Stim cu totii ca sigla GR de pe masinile noastre reprezinta Gazoo Racing, dar te-ai intrebat vreodata cat de mult influenteaza echipa designul autoturismelor Toyota? Desi Toyota Gazoo Racing (TGR) a inceput ca un proiect secundar pentru Akio Toyoda, s-a transformat intr-un teren de testare a inovatiilor. Castigand cursa dupa cursa pe unele dintre cele mai dificile circuite din lume, TGR a dat intotdeauna tot ce a avut mai bun, obtinand de obicei un podium. Performantele masinilor de curse TGR sunt transferate in diverse modele din seria GR si contribuie la obiectivul companiei de a dezvolta solutii de propulsie multipla in vederea atingerii neutralitatii emisiilor de carbon.

  • Curse cu combustie pe hidrogen

    Membrii echipei Gazoo Racing au in comun dorinta de a provoca si de a avansa, facand mereu un pas inainte. Dincolo de numeroasele victorii, realizarile lor contribuie la realizarea unei mobilitati neutre din punctul de vedere al emisiilor de carbon. TGR dezvolta de ceva timp masini de curse cu combustibil H2 si, ca un adevarat lider, presedintele nostru Akio Toyoda, supranumit „Morizo”, a fost intotdeauna primul care a urcat la volan. Astfel, el demonstreaza siguranta si fiabilitatea masinii si faptul ca „Viitorul este modelat de cine actioneaza si unde” (Akio Toyoda, 2023).

„In timp ce multi oameni din intreaga lume vorbesc ca si cum BEV-urile ar fi singura optiune, am continuat sa concurez pentru a ajuta la crearea unei societati a hidrogenului, crezand ca hidrogenul ofera o alta cale de urmat.”

A declarat „maestrul pilot” al Toyota, Akio Toyoda 
  • O co-provocare pentru a crea viitorul masinilor 

    Competitia ENEOS Super Taikyu, care se desfasoara incepand cu 2021 la Fuji International Speedway, permite nu doar companiei Toyota, ci si diversilor alti producatori sa se alature „co-provocarii” pentru a extinde optiunile neutre in ceea ce priveste emisiile de carbon. In 2021, Corolla noastra H2 Corolla a dat startul eforturilor de neutralitate a emisiilor de carbon ale Super Taikyu, cu toate acestea, lotul a crescut acum la sase masini de la 5 companii diferite: Toyota, Mazda, Subaru, Nissan si Honda. Clasa ST-Q serveste drept teren de testare pentru noile surse de energie, unde producatorii auto pot concura cu autovehiculele lor in curs de dezvoltare. Concurand impreuna, dezvoltam optiuni diverse, adaptate nevoilor fiecarei tari.

„Avand in vedere limitele actiunilor unei singure companii, speram sa ne unim in explorarea modalitatilor de sustinere a sporturilor cu motor pentru clienti si sa transformam acest lucru in actiuni concrete… Mai sunt multe de facut, dar, ca pas urmator, cred ca rolul meu este de a trece de la perfectionarea tehnologiei aici la punerea ei la dispozitia publicului, in vederea pregatirii pentru productia in masa.”

A declarat Sato, Presedintele Toyota, la una dintre cursele Super Taikyu
  • Repere pentru un viitor fara emisii de carbon 

    In 2022, Morizo a condus modelul GR Yaris H2 intr-o cursa demonstrativa in timpul Raliului Belgiei, a 9-a etapa a Campionatului Mondial de Raliuri. A fost pentru prima data cand Toyota a prezentat un autovehicul cu motor pe hidrogen „in curs de dezvoltare” pe drumuri publice in afara Japoniei. Mai tarziu, in acelasi an, Corolla H2 s-a alaturat cursei Fuji 24h Race, parcurgand 478 de tururi - cu 120 mai mult decat anul trecut. Iar in acest an, echipa a scos pe pista primul motor cu combustie interna din lume care functioneaza cu H2 lichid cu GR Yaris in cursa Super TEC 24h 2023 de pe pista Fuji Speedway. In iunie, a fost prezentat noul prototip GR H2 pentru clasa H2 de la Le Mans in viitor.

„Modul in care a condus Akio a fost grozav. Iar motorul pe hidrogen a scos un cuplu solid, ceea ce nu il face diferit de un motor pe benzina. Deoarece emit zero CO2, cred ca motoarele pe hidrogen vor deveni una dintre optiunile pentru atingerea neutralitatii emisiilor de carbon nu numai in lumea sporturilor cu motor, ci si in lumea masinilor obisnuite.”

A declarat copilotul lui Akio, Juha Kankunnen, in timpul Raliului Belgiei 
  • E-combustibilii vor mentine emotia motorsportului 

    In iulie 2023, in cadrul festivalului Goodwood of Speed, Rowan Atkinson, cunoscut pentru rolul lui Mr. Bean, a avut ocazia de a se urca la volanul modelului nostru H2 GR Yaris, demonstrandu-si abilitatile de pilot de curse. Actorul a laudat Toyota pentru ca a mentinut in viata motorul cu combustie interna si si-a exprimat sprijinul pentru combustibilii alternativi. El a descris experienta sa la bordul modelului Yaris pe hidrogen ca fiind „extrem de distractiva” si s-a referit la masina ca la o „racheta de buzunar”.

“Masinile de curse pur electrice din sporturile cu motor sunt dificile, pentru ca suna ca o masina de spalat, trecand la ciclul de centrifugare... si este cam greu... Multi oameni incearca sa pastreze emotia pe care doar o masina cu motor cu piston ti-o poate oferi cu adevarat...“

A declarat Rowan Atkinson la festivalul Goodwood 2023 

Te-ar putea interesa si