Ai nevoie de informatii suplimentare?
Browser-ul nu este suportat
Din pacate, browser-ul folosit nu este compatibil cu website-ul nostru. Te rugam incearca sa accesezi website-ul dintr-un alt browser precum Edge, Chrome, Firefox sau Safari.

Este aici! Prototipul nostru Hilux electric cu pile de combustie H2

Continuam dezvoltarea solutiilor cu pile de combustie H2 in vederea atingerii neutralitatii emisiilor de dioxid de carbon in intreaga Europa
08/09/2023
Ultima realizare importanta catre un viitor cu zero emisii de carbon - prototipul Hilux electric cu pile de combustie - este o noua demonstratie a strategiei noastre multiple pentru a obtine o mobilitate neutra in ceea ce priveste emisiile de dioxid de carbon, aplicand diferite solutii de propulsie pentru a se potrivi diferitelor nevoi ale utilizatorilor si medii de operare din intreaga lume. 
  • Dezvaluirea unui simbol international Toyota neutru in ceea ce priveste emisiile de CO2

    Pick-up-ul electric cu pile de combustie revolutionar a fost dezvaluit pe 4 septembrie la fabrica de autovehicule Toyota Manufacturing UK din Burnaston (TMUK), Anglia, unde a fost dezvoltat in cadrul unui proiect comun cu partenerii unui consortiu, sustinut prin finantare din partea guvernului britanic. Hilux este unul dintre simbolurile noastre internationale, cu o reputatie de fiabilitate si durabilitate exceptionale. Prin urmare, proiectul de dezvoltare a explorat modul in care aceste calitati ar putea fi mentinute, adoptand in acelasi timp un nou sistem de propulsie electrica cu pile de combustie cu emisii zero.

  • Cum a inceput totul

    Totul a demarat la inceputul anului 2022 cu un studiu de fezabilitate intre TME si TMUK. La scurt timp, a fost obtinuta finantare din partea guvernului britanic prin intermediul organizatiei Advanced Propulsion Centre. Apoi, in iulie 2022, a inceput un program intens de proiectare si dezvoltare cu Ricardo, ETL, D2H Advanced Technologies si Thatcham Research ca parteneri de consortiu, cu sprijin aditional din partea Toyota Motor Corporation. Constructia prototipului a inceput la 5 iunie 2023 si, doar 3 saptamani mai tarziu, primul autovehicul a fost gata, marcand punctul de plecare al celor 10 care vor veni pana la sfarsitul acestui an. 

  • Optimizarea autonomiei, a spatiului si a durabilitatii

    Sistemul de propulsie al prototipului nostru Hilux cu pile de combustie utilizeaza elemente de baza de la Toyota Mirai - tehnologie care si-a dovedit calitatea in aproape 10 ani de productie comerciala. Atunci cand este pusa in miscare, pila de combustie nu produce alte emisii la evacuare decat apa pura. Hidrogenul este stocat in trei rezervoare de combustibil de inalta presiune, ceea ce confera prototipului o autonomie de peste 600 km - mult mai mare decat cea pe care o poate atinge un sistem electric cu baterii. Bateria hibrida, care stocheaza energia electrica produsa la bord de catre pila de combustie, este pozitionata in puntea de incarcare din spate, evitandu-se astfel pierderea de spatiu in cabina. 

  • Pregatiti pentru orizontul hidrogenului

    Acest proiect a permis membrilor TMUK sa dezvolte si sa aplice noi competente legate de autovehiculele electrificate cu pile de combustie si de componentele sistemului de hidrogen. Toti membrii consortiului au jucat roluri-cheie in faza initiala a programului. Ricardo nu numai ca a sustinut pregatirile pentru constructia prototipului - efectuand sarcini de proiectare si dezvoltare si confirmand intregul proces de fabricatie in paralel cu echipele de la TMUK - dar va intreprinde, de asemenea, o evaluare completa a autovehiculului in lunile urmatoare, inainte de a lua o decizie privind un potential model de productie care va fi introdus in a doua jumatate a acestui deceniu.

Te-ar putea interesa si