1. Despre Toyota
  2. Sustenabilitate
  3. Electrificarea - inovatie pentru un viitor fara emisii
  4. Dezvoltarea si productia de baterii la Toyota
Ai nevoie de informatii suplimentare?
Browser-ul nu este suportat
Din pacate, browser-ul folosit nu este compatibil cu website-ul nostru. Te rugam incearca sa accesezi website-ul dintr-un alt browser precum Edge, Chrome, Firefox sau Safari.

Dezvoltarea si productia de baterii la Toyota

Toyota este unul dintre cei mai importanti dezvoltatori si producatori de baterii din lume
Toyota are decenii de experienta in dezvoltarea si productia de baterii pentru diferite tipuri de vehicule. Aplicam aceasta experienta pentru a le oferi clientilor tehnologiile revolutionare fiabile necesare pentru viitorul lor electrificat. 
  • Avantaj competitiv in expertiza bateriilor

    Toyota produce baterii la nivel intern, dar colaboreaza si cu parteneri pentru dezvoltarea si furnizarea de baterii. Aceasta structura de colaborare ne va permite sa impartasim cunostintele si sa cream un sistem de aprovizionare stabil pentru a face fata productiei crescute de vehicule electrificate. In 1996 am infiintat ceea ce astazi este cunoscut sub numele de Prime Earth EV Energy. De atunci, am produs peste 20 de milioane de baterii. La inceput am rafinat tehnologiile noastre de baterii cu hidrura de nichel-metal, iar apoi, in 2003, am accelerat dezvoltarea bateriilor litiu-ion. De la infiintarea diviziei de cercetare in domeniul bateriilor in 2008, am avansat in cercetarea noastra privind bateriile cu stare solida si alte baterii de ultima generatie.

  • Diversele tehnologii de baterii sunt esentiale

    In 2021 am infiintat Prime Planet Energy & Solutions, pentru a accelera eforturile integrate in afacerea noastra cu baterii si pentru a realiza baterii mai avansate, de inalta calitate si la preturi accesibile. Dezvoltam diverse tehnologii de baterii pentru gama actuala si viitoare a vehiculelor noastre electrificate. Acestea iau in considerare faptul ca performanta bateriei depinde de conditii: de exemplu, daca un vehicul este condus in regiuni foarte calde sau foarte reci, sau pe drumuri asfaltate sau neasfaltate. De asemenea, asigurarea durabilitatii bateriei este esentiala. Pentru a sublinia angajamentul Toyota fata de durabilitate, cu bZ4X SUV BEV oferim o garantie extinsa pentru un milion de kilometri.

  • Dezvoltarea unei game complete de baterii

    Dezvoltam baterii de diferite marimi si tipuri, mentinand in acelasi timp un accent clar pe elementele cheie de QDR (calitate, durabilitate si fiabilitate), performanta, siguranta si costuri. Pentru vehiculele hibride, vom continua sa imbunatatim produsele cu hidrura de nichel-metal si litiu-ion, introducand in acelasi timp noi baterii bipolare cu hidrura de nichel-metal care reduc costurile si cresc puterea instantanee. Pentru masinile Plug-in Hybrid Vehicle (PHEV) si cele electrice cu baterie (BEV), sunt necesare baterii care sa optimizeze rezistenta. Avand ca obiectiv comercializarea in a doua jumatate a anilor 2020, dezvoltam un nou tip de baterie litiu-ion care imbunatateste performanta bateriilor litiu-ion pentru PHEV-uri si BEV-uri.

  •  

    Baterie NiMH bipolara

    Bateriile trec prin evolutii remarcabile, inclusiv in ceea ce priveste structura lor. Vom continua sa examinam o gama larga de posibilitati pentru a dezvolta baterii cu structuri inovatoare. Recent, am inceput productia primei baterii NiMH bipolare din lume. Aceasta este mai mica si mai usoara decat o baterie NiMH obisnuita. In mod esential, bateria utilizeaza mai putine materiale terestre critice, ceea ce inseamna mai putine exploatari miniere si un impact mai redus asupra mediului. Si are ca rezultat costuri mai mici. Cu toate acestea, asigura o densitate de iesire dubla fata de cea a unei baterii NiMh obisnuite.

  •  

    Baterie Li-Ion cu costuri reduse

    Aplicam acelasi tip de gandire revolutionara la bateriile litiu-ion. Astfel, costul bateriilor Li-Ion pentru vehiculele electrice cu baterie va fi redus cu 30% sau mai mult pe termen scurt. Totodata, ne asteptam sa reducem consumul de energie al vehiculelor cu 30%, permitandu-ne astfel sa facem bateria cu 30% mai mica pentru aceeasi autonomie. Combinand aceste elemente, preconizam ca vom putea reduce costul bateriei per vehicul cu 50% in a doua jumatate a anilor 2020. Aceasta abordare va aduce beneficii semnificative in ceea ce priveste ambalarea, greutatea vehiculului si, poate cel mai important, accesibilitatea vehiculelor electrice cu baterie.

  • Promisiunea bateriilor cu stare solida

    Bateriile cu stare solida sunt promitatoare. Acestea inlocuiesc un electrolit lichid cu unul solid si au potentialul de a permite realizarea unor baterii mai usoare, mai dense si care se incarca mai repede decat bateriile actuale. Testarea bateriilor cu stare solida in prototipuri de vehicule a demonstrat excelenta acestora in ceea ce priveste producerea de putere instantanee. De asemenea, avem in vedere aplicarea lor in HEV-uri, precum si in BEV-uri si PHEV-uri. Pe scurt, ne angajam pe deplin sa acceleram dezvoltarea bateriilor cu stare solida axate pe capacitate.

Te-ar putea interesa si