Ai nevoie de informatii suplimentare?
Browser-ul nu este suportat
Din pacate, browser-ul folosit nu este compatibil cu website-ul nostru. Te rugam incearca sa accesezi website-ul dintr-un alt browser precum Edge, Chrome, Firefox sau Safari.

Anii 1960 - deceniul de transformare pentru Toyota

Sosirea noastra in Europa
Anii 1960 au reprezentat un deceniu de transformare pentru Toyota. Prima noastra intrare pe piata europeana a deschis calea pentru marile afaceri de vanzari si productie pe care le operam astazi pe continent.  
  • Cum a inceput totul

    Am inceput sa exploram potentialul vanzarii autovehiculelor noastre pe pietele din afara Japoniei in anii 1950, livrandu-le sub forma de kit pentru ca producatorii locali sa le poata asambla in tari de pe tot globul, din America Latina pana in Australia. In 1960, doua Toyota Crown au ajuns in Malta prin Orientul Mijlociu. Doi ani mai tarziu, doua Toyota Corona (cu placuta Tiara) au fost testate in Finlanda. Totul s-a schimbat atunci cand vizionarul Walther Krohn a vizitat Salonul Auto de la Tokyo din 1962. 

  • Primul distribuitor european

    Walter Krohn a fost presedintele Erla Auto Import, o societate daneza de vanzare de automobile. In vizita sa la Salonul Auto din Tokyo din 1962, a fost impresionat de Toyota Crown si s-a gandit ca modelul ar putea atrage soferii europeni. Viziunea sa a facut ca Erla Auto sa devina primul nostru distribuitor european oficial, cu drepturi exclusive de comercializare pentru Danemarca, Suedia si Norvegia. In 1963, primele 400 masini Crown au fost expediate din Japonia.  

  •  

    Valva la Londra

    Instinctul lui Krohn s-a dovedit a fi corect. In urmatorii cativa ani s-au semnat si alte contracte cu parteneri comerciali nerabdatori sa prezinte numele Toyota publicului european. Louwman & Parqui a devenit distribuitor pentru Tarile de Jos in 1964. In anul urmator, compania Pride & Clark a facut furori in Regatul Unit, prezentand modelul Corona in standul sau din Salonul Auto din Londra. Vanzarile in Marea Britanie au fost lansate la scurt timp dupa aceea.  


  • Corona si Corolla deschid drumul

    Introducerea primei generatii de Toyota Corolla in 1966 a adaugat un plus de atractivitate profilului nostru de jucator nou si interesant pe piata. Masinile noastre trebuiau sa fie foarte atractive pentru showroom, pentru ca preturile lor reflectau faptul ca fiecare masina trebuia sa fie expediata din Japonia. Costul a fost, de asemenea, crescut prin taxele vamale locale si tarifele de vanzare. Dar acest dezavantaj a fost echilibrat de dotarile incluse in echiparea standard a modelelor Corona si Corolla, cum ar fi luminile de marsarier, stergatoarele electrice de parbriz si covorasele din cabina. De asemenea, ambele masini erau foarte fiabile, ceea ce a contribuit la reducerea costurilor de utilizare zilnica.  

  •  

    Continuarea expansiunii

    Expansiunea noastra europeana timpurie s-a concentrat pe pietele in care nu exista o industrie nationala de productie de motoare, cum ar fi Grecia (din 1965), Elvetia (1966) si Belgia (in 1966). Spre sfarsitul deceniului eram reprezentati in teritoriile tuturor marilor producatori de automobile, inclusiv Franta, Italia si Germania. 


  • Prima asamblare in Europa

    Deoarece exporturile catre Europa au crescut rapid, ne-am dat seama ca avem nevoie de o baza proprie pe continent. In 1970 am deschis primul sediu Toyota Motor Sales in Bruxelles. A fost precursorul Toyota Motor Europe din prezent. Cam in aceeasi perioada am semnat si primul contract pentru autovehiculele Toyota care urmau sa fie asamblate aici. A insemnat inceputul unui parteneriat cu Salvador Caetano in Portugalia, care exista si astazi. De asemenea, a marcat primul pas catre prezenta majora de productie pe care am continuat sa o stabilim de-a lungul anilor 1990. 

Anii 1960 in Europa

Te-ar putea interesa si