Ai nevoie de informatii suplimentare?
Browser-ul nu este suportat
Din pacate, browser-ul folosit nu este compatibil cu website-ul nostru. Te rugam incearca sa accesezi website-ul dintr-un alt browser precum Edge, Chrome, Firefox sau Safari.

Anii 1970 - debutul Toyota in raliuri si primele fabrici in Europa

Sporturile cu motor si lansarea productiei europene 
Desi in anii 1970 aveam doar cativa ani de expansiune in Europa, ritmul era in crestere. Tot mai multi oameni cunosteau numele Toyota si reactionau la alternativa noastra pentru produsele si marcile cu care erau obisnuiti de generatii. 
  • Debutul in raliuri

    Vizibilitatea si atractivitatea noastra urmau sa primeasca in curand o noua dimensiune interesanta, odata cu participarea noastra la raliurile internationale cu o echipa din Europa. Pilotul suedez Ove Andersson a pus planul in miscare. La o intalnire din Londra, a convins o echipa de directori sa il lase sa concureze cu o Toyota Celica in Raliul RAC din 1972 din Marea Britanie. Succesul sau prin clasarea in top 10 inaintea unor rivali de seama a asigurat continuarea programului. Andersson Motorsport a fost infiintata ulterior in Suedia in 1973. 

  • Prima victorie pe circuitul de raliuri

    Echipa a pregatit modelele Corolla si Celica pentru competitii, cu un sprijin suplimentar din Japonia pentru evenimentele majore. La scurt timp dupa, operatiunile s-au mutat la Bruxelles. Criza petrolului din 1974 ameninta sa opreasca prematur programul de sporturi cu motor. Cu toate acestea, unitatile noastre de vanzari au colaborat cu partenerii din toata Europa pentru a aproviziona echipa cu piesele si echipamentele necesare. Increderea echipei in proiect a dat in curand rezultate. Pilotul finlandez Hannu Mikkola a condus o masina Corolla 1600 la prima victorie a echipei la Raliul Celor 1.000 de Lacuri din Finlanda, in 1975. In acelasi an a fost adoptat numele Toyota Team Europe. 


  • In topul mondial al raliurilor

    De-a lungul anilor, au fost obtinute mai multe titluri de campionat pentru piloti si producatori cu masini legendare precum Celica TA63 Twincam Turbo, supranumita „Regele Africii” pentru ca a dominat raliurile Safari si Coasta de Fildes. Toyota Team Europe s-a mutat la Köln in 1979 si si-a creat propria strada, Toyota Allée. Este si in prezent caminul TMG (acum TOYOTA GAZOO Racing) si baza echipei noastre de succes din Campionatul Mondial de Anduranta. Dedicarea echipelor noastre de sporturi cu motor a avut ca rezultat un vis devenit realitate: castigarea „triplei coroane”. Dupa ce am castigat Raliul Dakar din 2022, am detinut in acelasi timp si titlurile de campioni WRC si WEC.


  • Inceputul productiei in Europa

    Contractul semnat cu Salvador Caetano in 1968 a dus la primele masini Toyota de productie europeana iesite din liniile de productie in 1971. Prin productia de autovehicule la nivel local, ne putem imbunatati serviciile oferite clientilor, reducand timpii de livrare, mentinand costurile scazute si raspunzand mai bine gusturilor si preferintelor clientilor europeni. Fabrica Toyota Caetano Portugal (TCAP) din Ovar a inceput productia modelului Corolla, furnizat din Japonia sub forma de kit. Inca de atunci, a continuat sa produca o mare varietate de masini, SUV-uri, camionete si camioane usoare. Modelele Corona, Starlet, Land Cruiser si Hilux si autobuzele Optima si Coaster au fost toate produse de TCAP.  

Anii 1970 in Europa

Te-ar putea interesa si