1. Despre Toyota
  2. News
  3. Reducerea emisiilor cu ajutorul combustibilului HVO100
Ai nevoie de informatii suplimentare?
Browser-ul nu este suportat
Din pacate, browser-ul folosit nu este compatibil cu website-ul nostru. Te rugam incearca sa accesezi website-ul dintr-un alt browser precum Edge, Chrome, Firefox sau Safari.

Reducerea emisiilor cu ajutorul combustibilului HVO100

Gama de motoare diesel Toyota din Europa de Vest este compatibila cu combustibilul HVO100
15/03/2023
Modelele diesel Toyota Land Cruiser si Hilux pentru Europa de Vest, fabricate incepand cu primul trimestru al anului 2023, vor fi compatibile cu motorina HVO100, un combustibil fara emisii de carbon, fabricat din surse 100% regenerabile, cum ar fi uleiul alimentar uzat.
  • In cautarea continua a unei mobilitati mai curate

    In cautarea noastra multitehnologica pentru o mobilitate mai curata, ne propunem sa introducem combustibili obtinuti din surse regenerabile care au emisii de CO2 mai mici pe durata ciclului de viata decat motorina pe baza de combustibili fosili. Un astfel de combustibil este HVO100. Mai multe autovehicule Toyota sunt acum compatibile cu combustibilul HVO100, oferind potentialul de a reduce emisiile de CO2 de la cap la coada fara a afecta performanta sau eficienta. In Europa de Vest, cele mai recente modele ale noastre care vor functiona cu HVO100 sunt modelele diesel Land Cruiser si Hilux fabricate incepand cu primul trimestru al anului 2023.

  • Ce este HVO100?

    HVO inseamna ulei vegetal hidrotratat. HVO100 este fabricat din ulei vegetal, cum ar fi uleiul de rapita, sau din materii prime pe baza de deseuri, cum ar fi uleiul de gatit uzat. HVO100 are un indice de cetan mai mare (c80) decat motorina standard si are un continut mai mic de sulf si de substante aromatice. Acesta indeplineste standardul european de calitate EN 15940 pentru motorina parafina. Inodor si mai putin periculos daca este varsat, HVO100 are potentialul de a oferi o reducere semnificativa a emisiilor de CO2 in comparatie cu motorina din combustibili fosili - pana la 90% daca este fabricat din ulei de gatit uzat.

  • Productie si utilizare in crestere in intreaga Europa

    Pompele de combustibil HVO100 sunt din ce in ce mai des intalnite in statiile de alimentare din Europa. In prezent, aproximativ 1.000 de statii de alimentare ofera HVO100 in Belgia, Danemarca, Finlanda, Estonia, Letonia, Lituania, Olanda, Norvegia si Suedia. Combustibilul este etichetat XTL la pompe si aceeasi eticheta XTL se gaseste pe capacul rezervorului autovehiculelor compatibile cu HVO100. In acelasi timp, pe masura ce tot mai multi clienti trec la HVO100, productia este in crestere. Pana in 2030, obiectivul este de a produce 15,5 milioane de tone de HVO100 in fiecare an. In prezent, se produc aproximativ patru milioane de tone pe an.

  • Acceasi experienta de condus si aceleasi perfomante

    Utilizarea HVO100 nu necesita nicio actiune speciala sau o schimbare a stilului de condus. Principala modificare tehnica fata de autovehiculele actuale este o ajustare a sistemului de injectie a combustibilului pentru a mari volumul de combustibil. Acest lucru este necesar deoarece HVO100 este mai putin dens decat motorina standard. Modificarea nu afecteaza capacitatea autovehiculului de a functiona cu motorina standard, astfel incat ambii combustibili pot fi utilizati in fiecare zi. Ca urmare a utilizarii HVO100 si a ajustarii sistemului de injectie, exista o crestere modesta a puterii maxime a motorului. In plus, HVO100 ofera o combustie usor mai buna si performante pe timp rece decat motorina traditionala.

Te-ar putea interesa si