Browser-ul nu este suportat
Din pacate, browser-ul folosit nu este compatibil cu website-ul nostru. Te rugam incearca sa accesezi website-ul dintr-un alt browser precum Edge, Chrome, Firefox sau Safari.

Anii 1980. Extinderea si augmentarea prezentei Toyota in Europa

Modele europene pentru clienti din intreaga lume
Anii '80 au continuat consolidarea activitatilor noastre europene si dezvoltarea de noi intreprinderi interesante care ne-au ajutat sa stabilim o prezenta mai puternica in Europa. 
  • Construirea bazelor

    Anii 1980 au fost „primii pasi” importanti catre bazele unitatilor extinse de productie, cercetare si proiectare pe care le avem astazi in regiune. In 1987, am deschis Centrul Tehnic Toyota din Europa in Belgia. Doi ani mai tarziu, am infiintat primul nostru birou de servicii de marketing. Operatiunile noastre europene s-au bucurat de un nivel din ce in ce mai inalt de autonomie pentru productia de autovehicule noi, care nu numai ca satisfac gusturile europene, ci servesc si ca etalon pentru multe dintre modelele mici si compacte pe care le producem la nivel mondial.  

  • Primul centru european de proiectare

    Recunoscand importanta Europei, ne-am deschis primul centru de proiectare in 1989. Numit Biroul de Creatie Toyota Europa (Toyota EPOC), acesta urma sa devina centrul de creatie pentru noile modele care ne-ar fi dus direct in inima pietei europene. Infiintat initial langa Bruxelles, centrul a evoluat in Studioul de proiectare si dezvoltare Toyota Europe, cunoscut sub numele de ED2. Din anul 2000, ED2 este situat langa Nisa, in sudul Frantei.  


  • Modele pentru Europa

    ED2 a jucat un rol cheie, ajutandu-ne sa ne indeplinim ambitia de a construi o masina noua, care sa inlocuiasca vechiul model Starlet. Masina trebuia sa reflecte cresterea gradului de constientizare a clientilor fata de mediu, oferind un consum de combustibil mult imbunatatit si emisii de CO2 mai reduse. Aceasta cerere a fost clara atat in Japonia, cat si in Europa, unde supermini-urile reprezentau aproximativ o treime din toate vanzarile de masini noi. Obiectivele ED2 erau sa produca o masina de dimensiuni compacte, dar cu un interior spatios si confortabil, conceput pentru a atrage gusturile europene.  

  • Yaris devine Masina Anului

    ED2 si colegii lor creativi din Japonia au produs prototipuri ale unui nou automobil, denumit Yaris. Acestea au fost testate in clinici de design din Germania, Italia si Regatul Unit, pentru a evalua reactiile potentialilor clienti. Debutul mondial al modelului Yaris a avut loc la Salonul Auto de la Paris din 1998; un moment istoric pentru ED2, deoarece acesta a fost primul sau model selectat pentru productia de serie. Munca sustinuta investita in crearea masinii Yaris a fost rasplatita atat cu titlul european, cat si cu cel japonez de „masina anului”. Va intrebati de unde vine numele? A fost inspirat de Charis, zeul grec al frumusetii si elegantei.

Anii 1980 in Europa

Te-ar putea interesa si