Browser-ul nu este suportat
Din pacate, browser-ul folosit nu este compatibil cu website-ul nostru. Te rugam incearca sa accesezi website-ul dintr-un alt browser precum Edge, Chrome, Firefox sau Safari.

Anii 2000 si revolutia masinilor hibride Toyota

Descopera deceniul care a schimbat regulile jocului in lumea auto, odata cu democratizarea propulsiei hibride prin introducerea ei pe modele Toyota.
Noul secol a fost inceputul unei revolutii tehnice in lumea automobilelor. In 2000, la trei ani de la debutul sau in Japonia, modelul Prius original a ajuns in Europa, sub forma unui sedan cu un sistem de propulsie nou, care cuprindea atat un motor conventional pe benzina, cat si un motor electric. 
  • Lansarea modelului Prius

    Spre deosebire de orice alta masina de pe piata, Prius comuta automat intre diferitele sale surse de alimentare sau le folosea in combinatie, pentru a obtine cea mai eficienta performanta. Ca hibrid integral, motorul electric putea fi folosit independent, cu zero consum de combustibil si fara emisii de esapament. Astfel, modelul Prius a fost fidel radacinilor latine ale numelui sau, fiind o masina foarte avansata pentru timpul sau. De fapt, ne dezvoltam tehnologia hibrida inca din anii 1960, cu mult inainte ca problemele ecologice sa devina o cauza atat de mare de ingrijorare globala si inainte de introducerea unei legislatii pentru reducerea gazelor cu efect de sera. 



  • Un nou concept in domeniul automobilismului

    Viziunea noastra de mediu si investitia noastra timpurie in cercetare si dezvoltare au insemnat ca, in momentul in care Prius a fost gata sa fie comercializat pentru clientii nostri, eram complet increzatori in calitatea si capacitatea sa de a oferi performanta promisa. Increderea pe care am avut-o in Prius s-a reflectat in faptul ca aceasta a fost prima masina din Europa care a fost vanduta cu o garantie de cinci ani/100.000 km. Prima generatie a modelului Prius a introdus, de asemenea, un nou concept in domeniul automobilismului. Asta insemna ca atractivitatea sa initiala a fost o alternativa de nisa la modelele conventionale pe benzina si diesel pe care clientii europeni le cunosteau si in care aveau incredere.



  • A doua generatie imbunatatita

    Aproximativ 4.000 de masini au fost vandute inainte ca Prius sa fie transformat in 2003, odata cu introducerea unei versiuni de a doua generatie. Combina stilul hatchback mai contemporan cu castiguri semnificative in performanta si eficienta. Economia de combustibil a crescut cu 15% la 4,3 l/100 km, in timp ce emisiile de CO2 au scazut la 104 g/km. In acelasi timp, soferii au devenit din ce in ce mai constienti de necesitatea de a-si reduce amprenta de carbon si de a conserva energia, iar legislatorii de pe intregul continent au inceput sa ia in considerare sisteme de taxe care sa favorizeze vehiculele mai ecologice. 

  • Hibridul devine o tendinta generala

    Acolo unde modelul Prius original a creat piata autovehiculelor hibride, succesorul sau a crescut profilul tehnologiei si popularitatea modelului. Rolul celei de-a treia generatii Prius, lansata in 2009, a fost acela de a introduce modelele hibrid in productia de masa. Puterea a fost cu o treime mai mare decat in 2000, consumul de combustibil imbunatatit cu 23%, iar nivelurile de CO2 au scazut pentru prima data sub 100 g/km. Aceste cifre reflecta modul in care angajamentul nostru de imbunatatire continua a performantei de mediu a modelului Prius a adus beneficii reale pentru societate. Era usor de condus si practic de utilizat, cu un consum de combustibil si emisii de carbon reduse. 



  • Yaris si Auris devin hibride

    Prius a schimbat peisajul automobilistic si a dus la introducerea tehnologiei hibride pe Yaris si Auris (in prezent Corolla). Prius a devenit o familie de modele, odata cu introducerea in 2012 a Prius+, primul autovehicul hibrid integral cu sapte locuri din lume, si a unei alte premiere mondiale, Prius Plug-in Hybrid. Puternica baterie litiu-ion a acestuia din urma poate fi reincarcata cu ajutorul unei simple conexiuni la o sursa de alimentare de acasa, de la locul de munca sau dintr-o parcare publica. Acest lucru permite parcurgerea unor distante mai mari si atingerea unor viteze mai mari atunci cand conduceti cu energie electrica cu zero emisii, comparativ cu cea conventionala.



  • 1 milion de vehicule hibride vandute

    In 2007 am atins un milion de vehicule hibride vandute la nivel mondial. Aceeasi cifra a fost atinsa in Europa in 2015, dintr-un total de 8 milioane deja atins la nivel global la acea data. Cunostintele dobandite in urma vanzarilor noastre la nivel mondial au jucat un rol esential in asigurarea faptului ca masinile pe care le-am introdus pe piata au obtinut cele mai bune performante posibile, atat pentru client, cat si pentru mediu. Am continuat sa ne imbunatatim si sa ne adaptam tehnologia hibrid pentru a ne apropia de obiectivul nostru de a crea masina ecologica suprema. Cunostintele noastre solide in materie de tehnologie hibrid au ghidat dezvoltarea altor sisteme de propulsie, cum ar fi in cazul vehiculelor electrice cu pile de combustie si al vehiculelor electrice cu baterii.

  • Pionierul hibrid devine matur

    Prius a reusit sa transforme intelegerea si acceptarea de catre oameni a tehnologiei hibride. In prezent, este o alegere familiara si populara pentru tot mai multi oameni care ii apreciaza nu numai performanta mai ecologica si mai eficienta, ci si calitatea sa fluida si sofisticata si fiabilitatea de durata. In timp ce, de atunci, am lucrat pentru electrificarea intregii noastre flote de modele europene si globale, Prius ramane cel mai cunoscut automobil hibrid din lume.    

Anii 2000 in Europa

Te-ar putea interesa si