Ai nevoie de informatii suplimentare?
Browser-ul nu este suportat
Din pacate, browser-ul folosit nu este compatibil cu website-ul nostru. Te rugam incearca sa accesezi website-ul dintr-un alt browser precum Edge, Chrome, Firefox sau Safari.

Lunar Cruiser accelereaza si inspira mobilitatea viitorului

Noile tehnologii Toyota contribuie la explorarea spatiala
09/11/2023
Pe masura ce Lunar Cruiser se indreapta spre faza de dezvoltare, echipa japoneza impartaseste mai multe detalii despre specificatiile si tehnologiile pe care le va implica nava lunara. De asemenea, noile caracteristici vor influenta posibilele cai pentru mobilitatea viitoare si vor inspira inovatia in designul automobilistic. 
  • Actualizari recente

    In luna iulie a anului trecut, reprezentantii echipei japoneze pentru programul Artemis au tinut prima conferinta de presa de la inceputul proiectului si au prezentat structura echipei din spatele dezvoltarii Lunar Cruiser. Ken Yamashita, directorul de proiect al Toyota, a explicat ca Toyota se afla in prezent in faza de dezvoltare preliminara a Roverului presurizat - lucrand impreuna cu MHI la dezvoltarea la nivel de sistem - inainte de a incepe sa lucreze la autovehiculul principal in 2024.

  • Rolul Japoniei in cadrul proiectului Artemis

    Proiectele de explorare spatiala, cum ar fi programul Artemis al NASA, se bazeaza pe cooperarea internationala. Cu toate acestea, exista un element de competitie intre tarile implicate, prestigiul national fiind in joc. Prin urmare, proiectul supranumit „Lunar Cruiser” a fost realizat de „Echipa Japoniei”, sustinuta de numeroase companii japoneze, cum ar fi Toyota, JAXA si Mitsubishi Heavy Industries. In ciuda aspectului competitiv, Fumiya Tsutsui, directorul JAXA pentru Explorare Spatiala, considera ca rolul Japoniei in supravegherea roverului presurizat cu echipaj a aparut in mod natural in cadrul proiectului Artemis.

„Pe masura ce proiectul Artemis a demarat si am facut schimb de idei cu NASA cu privire la aspectele de care ne vom ocupa, dialogul s-a indreptat in mod natural in directia preluarii de catre noi a roverului presurizat.”
„Industria automobilistica este unul dintre principalele puncte forte ale Japoniei, iar prin intermediul Kibo [1], am construit o tehnologie de stationare spatiala. Consider ca este rezultatul potrivirii punctelor noastre forte cu nevoile NASA.”
Fumiya Tsutsui, directorul JAXA pentru Explorare Spatiala
  • La bordul Roverului

    Numit oficial „rover presurizat cu echipaj”, acesta va dispune de o cabina presurizata de 7 metri patrati pentru a oferi spatiu de locuit in timpul explorarii lunare a astronautilor in cautare de apa. Spatiul inchis va fi controlat prin presiunea aerului pentru a crea un mediu asemanator cu cel de pe Pamant. Acest lucru inseamna ca, in ciuda mediului lunar neiertator, cu o sesime din gravitatia Pamantului si cu temperaturi care variaza de la 120°C in timpul zilei la -170°C pe timp de noapte, oamenii de la bord nu vor fi nevoiti sa poarte costume extravehiculare in interiorul autovehiculului. 

  • Solutii inedite pentru conditii inedite

    Caroseria presurizata a roverului, lunga de 6 metri, lata de 5,2 metri si inalta de 3,8 metri, va cuprinde patru tehnologii de baza: pile de combustie regenerative, condus off-road automatizat, performante de condus off-road si experienta utilizatorului. In ciuda celor doua saptamani de zile si nopti2 pe Luna, pila de combustie regenerativa (RFC) va permite autovehiculului sa stabileasca un ciclu de energie pentru explorarea durabila si pe termen lung a Lunii prin electroliza apei si pile de combustie. In plus, pentru a creste performantele de condus off-road, roverul va fi echipat cu motoare si mecanisme de directie independente in fiecare dintre rotile sale.

  • Tehnologie pentru trasarea viitoarelor drumuri

    Condusul off-road automatizat fara precedent va fi crucial pentru explorarea suprafetei lunare. Pentru ca roverul sa se localizeze singur pe Luna si sa defineasca rutele de siguranta prin identificarea obstacolelor, sunt in curs de dezvoltare noi tehnologii. Printre acestea se numara radionavigatia care utilizeaza un dispozitiv de urmarire a stelelor pentru a estima un unghi de atitudine pornind de la pozitia stelelor si navigatia inertiala pentru a estima viteza si distanta parcursa pornind de la acceleratia tridimensionala. De asemenea, echipa a construit o macheta a cabinei la scara reala si efectueaza mai multe studii care imita spatiul de locuit pentru a le oferi astronautilor un stil de viata confortabil si sanatos. 

„Dezvoltam o tehnologie off-road care va permite roverului sa traverseze in siguranta si in mod eficient rocile si craterele in timpul explorarii lunare.”
„Credem ca expertiza dobandita in acest proces poate fi benefica pentru autovehiculele de pe Pamant, sub forma unor tehnologii care sa permita condusul in siguranta oriunde pe planeta.”
Directorul de proiect la Toyota Motor Corporation, Ken Yamas
  • Inspiram inovatia in domeniul designului automobilistic

    Toyota Lunar Cruiser nu a ajuns inca pe Luna, dar cu siguranta a inspirat echipa noastra de Cercetare in Design CALTY din SUA, care a surprins lumea cu dezvaluirea conceptului Baby Lunar Cruiser (BLC). Propulsandu-si anvelopele fara aer cu ajutorul unor motoare electrice pe roti si fiind controlat de doua joystick-uri, BLC intruchipeaza un amestec singular de tehnologie adaptabila si design mostenit de la originalul FJ40 Land Cruiser. Una dintre cele mai remarcabile caracteristici ale sale este vizibilitatea exterioara exceptionala, datorita capotei de sticla proeminente si a afisajului de realitate augmentata de pe tabloul de bord.  

[1] Modulul japonez de experimentare in care lucreaza astronautii in timp ce se afla pe orbita

[2] Noptile lunare au o durata de 14 nopti terestre.

Te-ar putea interesa si